به گزارش گچساران نیوز از یاسوج، عابد محمدی در بازدید از دو پروژه رفع نقاط حادثه خیز گل زردی و پروژه در دست اقدام سراشیبی تنگ کناره در محور یاسوج – بابامیدان گفت: ۷۰ میلیارد تومان اجرای پروژهای تنها در ۶ کیلومتر محور یاسوج – بابامیدان نشان از عمق سختی کار و هزینه بر بودن ساخت راه های مواصلاتی در استان دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه و بویراحمد افزود: علی رغم عمر کمتر از ۱۲ سال ساخت، بخشی از این معابر با افزایش عبور و مرور انواع وسائط نقلیه شاهد ایجاد نقاط کور و ناشناخته حادثه خیز در این محور هستیم.
وی بیان کرد: نقاطی به عنوان نقاط حادثه خیز با پارامترهای خاص و درگاههای آماری، ما را به سمت اصلاح این نقاط سوق می دهد؛ اصلاحات صورت می گیرد و در جایی دیگر این معابر شاهد حادثه خیز بودن نقطه ای دیگر در محور میشویم که تمامی این آزمون خطاها به ساخت هندسی جادهها قبل از احداث برمیگردد.
محمدی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در گردنه و تونل گل زری جهت اصلاح این نقطه ی حادثه خیز با مشخصات فنی، بستر سازی ۴۱۵۰۰متر مربع، خاکبرداری ۷۹۳۵۰ مترمکعب، پی کنی و کانال کنی ۲۳۵۰مترمکعب، خاکریزی ۲۵۸۰۰ مترمکعب، راکفیل ۳۷۲۰۰ مترمکعب، قالب بندی ۹۸۵۰ متر مربع، مقدار آرماتور ۲۵۸۰۰ کیلوگرم، بتن درجا ۲۸۵۰ مترمکعب، زیر اساس ۲۱۵۰مترمکعب، اساس ۱۸۰۰ مترمکعب برای ما هزینه ایجاد نموده است که می توانست در زمان ساخت اولیه این روزنه های بدخیم با این هزینه های گزاف را شاهد نباشیم.
وی، پیشرفت فیزیکی پروژه را ۵۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با قول و مساعدت پیمانکار پروژه، در طی ۳ ماه آینده شاهد بهره برداری از این معبر خواهیم بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید میدانی از محدوده ی تنگ کناره در پنج کیلومتری شهر یاسوج گفت: مشخصات هندسی ساخته شده توسط دستگاه متولی ساخت ، هیچگاه مورد تایید مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نبوده و همواره این اداره کل جهت جان و مال هموطنان در این راستا از هیچ کوششی جهت کاهش تلافات جادهای دریغ نکردند.
محمدی در ادامه گفت: ایمنی معابر برون شهری قاعده و دستورالعمل دارد و هرآنچه لازم بوده است در این سراشیبی پنج کیلومتری تند و خطر ساز با انواع تابلو، شیار لرزاننده، خط کشی، تابلو محدودیت سرعت حداکثر ۶۰ کیلومتر، تابلوهای فسفری، ریزشی، روشنایی، خط کشی و جداکننده حتی خارج از اصول معمول انجام شده است.
محمدی افزود: تا بازگشایی پاکت های مناقصه که فرآیند زمانی زیادی طی خواهد شد، منتظر نمیمانیم و با استقرار دستگاههای راهداری، بلدوزور، کامیون، گریدر و تیم راهداری، نسبت به اصلاحاتی از طریق بخش امانی و ماشین آلات اداری به صورت امانی اقدام خواهیم کرد.
محمدی در پایان گفت: محدودهی پلیس راه با طراحی و مطالعه ای که انجام دادیم به محض اخذ پیمانکار، ایمن سازی و با استاندار های لازم اصلاح و استخر شن ایجاد خواهد شد و رمپ خروجی به سمت جاده ی شیراز ضمن بهسازی و اصلاح، بازگشایی خواهد شد.
انتهای پیام/۸۲۰۲۴
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0