کد خبر : 53826
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 22:06

افتتاح پل لنده به تراب در دهه فجر/تخصیص اعتبارات ویژه پروژه های عمرانی با مشارکت بنیاد مستضعفان/فرماندار:برخی ادارات کل در تامین منابع مالی پروژه ها ناتوانند+تصاویر

افتتاح پل لنده به تراب در دهه فجر/تخصیص اعتبارات ویژه پروژه های عمرانی با مشارکت بنیاد مستضعفان/فرماندار:برخی ادارات کل در تامین منابع مالی پروژه ها ناتوانند+تصاویر

[ad_1] به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه؛ نشست محرومیت زدایی لنده امروز و با حضور معاونین استاندار و مدیران کل استانی و مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزارشد.       در ابتدای این جلسه  فرماندار شهرستانآخرین وضعیت شهرستان لنده را در خصوص مسائل و مشکلات و محرومیت زدایی

[ad_1]

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه؛ نشست محرومیت زدایی لنده امروز و با حضور معاونین استاندار و مدیران کل استانی و مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزارشد.

 

 
 

در ابتدای این جلسه  فرماندار شهرستانآخرین وضعیت شهرستان لنده را در خصوص مسائل و مشکلات و محرومیت زدایی با بنیاد مستضعفان را مطرح کرد و گفت: بیش از سه سال است که بحث حضور بنیاد علوی و مستضعفان در شهرستان لنده می گذرد که در این زمان خدمات خوبی در راستای محرومیت زدایی صورت گرفته است.

 

سید خدادوست موسوی افزود: حضور بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده یک فرصت طلایی برای ارائه خدمات متنوع در جهت خروج از بن بست تاریخی و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت و عمران و آبادانی این شهرستان هستیم.

 

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: در جلسه ای با حضور استاندار مقرر گردید که هر۴۵روز یکبار نشستی با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران کل در خصوص همکاری با بنیاد مستضعفان طرح شود و مسائل و چالش ها مرتفع شود.

 

موسوی گفت: برخی از ادارات کل در تامین منابع مالی پروژه ها در حوزه های مختلف شهرستان لنده ناتوان هستند و همین امر باعث شد که پروژه های مشارکتی راکد شوند…

 

فرماندار شهرستان لنده در ادامه گفت: در بحث تامین بودجه هفت میلیارد تومانی پروژه دشت بن از سوی بنیاد مستضعفان موافقت شد و منتظر تامین اعتبار هفت میلیارد تومانی سهم مدیریت جهاد کشاورزی  استان و اخذ مجوز ماده ۲۳ جهت تعیین پروژه صورت گرفته است که از پروژه های مهم این شهرستان است که بیش از ده میلیارد تومان در حوزه کشاورزی پروژه مصوب داریم.

 

وی گفت:سال ۹۳مجوز تخصیص از آب منطقه ای تامین شده است و انتظار داریم که بحث تامین اعتبارات ان نیز رفع شود.

 

فرماندار گفت: حوزه شهری بیش از هفت میلیاردو ۲۰۰میلیون تومان با توافق ۷۰ به ۳۰ تعیین شده است که امیدواریم روند اجرایی این پروژه رشد خوبی داشته باشد.

 

 

 

در ادامه نیز حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل گفت: خدمات خیلی خوب بنیاد علوی و مستضعفان می تواند حرکت به سمت جلو و پیشرفت را تسریع کند که متاسفانه برخی مدیران چندان دل به کار نبسته اند.

 

وی افزود: در جلسه ابتدایی حضور بنیاد در شهرستان لنده تصمیمات خوبی اتخاذ شد و برخی از مدیران کل در راستای تاکیدات استاندار و رئیس وقت بنیاد مستضعفان صورت گرفت که انتظار داشتیم در طول این دو سال و نیم حرکت های قابل قبولی از سوی مدیران کل صورت نگرفته است که آثار آن در شهرستان نمود داشته باشد.

 

امام جمعه شهرستان لنده گفت:باید شخص مدیران کل در این جلسه می بودند تا روند تصمیم گیری برای اهداف تعیین شده برای بحث محرومیت زدایی صورت می گرفت که امروز می توانستیم خیلی جلوتر باشیم و شمیم خدمت را مردم به عینه می دیدند.

 

وی با خطاب به برخی مدیران گفت: از عملکرد و شکل پیگیری برخی مدیران متاسفانه این گونه است که خیلی دنبال نبودند و اگر مدیران کل به تهران مراجعه می کردند و طرح های خود را مطرح می کردند قطعا نتیجه گیری می کردند.

 

محمودی اصل گفت: در بحث آب شرب، کشاورزی و اشتغال جوانان مشکلات زیادی داریم که انتظار داریم مدیران کل برای مدت باقی مانده عزمی راسخ تر و مشارکتی ملموس تر داشته باشند تا با همکاری بنیاد مستضعفان بتوانیم در مسیر محرومیت زدایی بهتر قرار بگیریم.

 

مراد مرادپور در ادامه با اشاره به شعار بنیاد که کار با مردم برای مردم است گفت: بنیاد علوی و مستضعفان در راستای محرومیت زدایی تلاش می کند که با نهاد سپاری و شهرستانی کردن خدمات خود در راستای تسهیل گری اقدامات اساسی خوبی انجام داده می شود.

 

وی افزود: سیاست بنیاد فعالیت و مشارکت در حوزه فرهنگ، عمران، توسعه و اشتغالزایی است که متاسفانه کمتر پروژه ای کامل با تمام ضمائم در سطح استان داشتیم تا بتوانیم اعتبارات خوبی برای محرومیت زدایی شهرستان بگیریم.

 

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده گفت:هیچ محدودیت اعتباری نداریم لذا مسئولان استانی و شهرستانی باید پای کارباشند و جدیدا بیش از شانزده میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم.

 

وی افزود: پروژه ای که اعتبار آن تامین شده است و تعریف بودجه نیز صورت گرفته است که هنوز متاسفانه بحث مشکلات آنان از سوی مدیران کل و مدیران شهرستانی راه اندازی نشده است.

 

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده گفت: منتظر سهم مشارکتی و ردیف اعتباراتی ادارات جهت مشارکت در پروژه ها هستیم که این مهم چندان از سوی مدیران کل رعایت نمی شود.

 

وی افزود: آمادگی لازم را برای مشارکت در تمام پروژه های شهرستان لنده برای خروج از بن بست داریم و اگر امروز سهم جهاد کشاورزی در بحث طرح دشت بن اجرایی می شد امروز ما هفت میلیارد تومان جهت این پروژه تامین اعتبار کرده بودیم و این را به منصه ظهور می رساندیم ولی متاسفانه به دلیل عدم ارائه و مشارکت سازمان جهاد کشاورزی این مهم صورت نگرفته است.

 

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده گفت:دهیارانی که توانایی تامین هزینه کارگر و بنایی پروژه های خود را داشته باشند ما در بحث اختصاص مصالح لازم در سطح روستاها اماده همکاری هستیم.

 

 

عزیزفیلی در ادامه گفت: دولت باتوجه به مشکلات مالی که دارد نتواستیم در بیشتر حوزه ها به خصوص پروژه های عمرانی و تامین منابع اعتباری موفق باشیم و به همین دلیل اقدام به مشارکت با بنیادهای و هلدینگ های بزرگ کشوری ایجاد کردیم که بنیاد مستضعفان به عنوان یکی نهادهای که می تواند نقش مهمی در توسعه شهرستان لنده ایجاد کند ورود پیدا کرده است.

 

وی افزود: ظرفیت خیلی خوب این منطقه از جمله آب،جنگل، کوه و منابع طبیعی سرشار می تواند این فرصت ها را چندین برابر کند.

 

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبواحمد گفت: اولین کاری که برای سال ۹۹داریم بیش از شصت میلیارد تومان برای پروژه های شهرستان لنده می خواهیم هزینه کنیم که از این مبلغ ۵۰درصد سهم دولت و ۵۰درصد سهم بنیاد مستضعفان خواهد بود که تخصیص آن به صورت ۱۰۰درصد خواهد بود.

 

وی گفت: مدیران کل باید برنامه زمانبدی منظم داشته باشند و هر ۴۵روز یکبار جلسات مکرر داشته و هر سه ماه یکبار جلسه بررسی باید برگزار شود تا شاهد پیشرفت و عمران و آبادانی شهرستان لنده باشیم.

 

فیلی در ادامه گفت: روند توسعه شهرستان لنده در سال ۹۹روندی روبه رشد خواهد بود و امیدواریم مدیران کل در این خصوص نهایت همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی گفت: پروژه پل تراب امسال باید زیر بار ترافیکی برود و متولی این پروژه با اداره راهداری است و باید در اسرع وقت عملیات تکمیلی ان صورت گیرد.

 

معاون عمرانی استاندار گفت: امیدواریم در دهه فجر شاهد افتتاح پل لنده تراب باشیم که امیدواریم مشکل این پل هرچه سریعتر رفع شود.

 

وی گفت: در خصوص پل روستای موگر باید طرح ابنمایی باکسی ایجاد شود تا مشکل اساسی آن رفع شود و با مشاور طرح نیز صحبت کردم و باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

 

معاون استاندار گفت: مشکل این روستا و سایر روستاها بدون شک هرچه سریعتر رفع خواهد شد که با سهم یک میلیاردتومانی بنیاد و یک میلیارد تومانی راهداری مشکل این راه های حل خواهد شد.

 

وی گفت:برخی پروژه های گلوگیر شدند که برای مردم هم خسته کننده است و برای همین شهید شاخص کشوری شهید طیب واقعا نتوانستیم کاری کنیم که امیدواریم با تامین این اعتبارات بتواین زمینه اتصال این پل را به شهرستان لنده متصل کنیم تا مشکل ارتباطی با زادگاه این شهید پس از سال ها باز شود.

 

 

فیلی با گلایه از شورای شهرلنده گفت: شما تا کنون نتوانستید مشکل معارضات پروژه بلوار سلامت را حل نمایید و باید این مشکل را رفع نمایید تا با تامین اعتبارات لازم شاهد توسعه شهری باشیم.

 

معاون استاندار خطاب به شهرداری گفت: سه ماه به کسبه بازار داده می شود که نسبت به زیبا سازی شهر اقدام نمایید و گر نه شهرداری راسا اقدام به دیوارکشی و رنگ آمیزی کند که در قانون نیز این اختیار به شهرداری داده شده است.

 

فیلی گفت: باید زمین فرهنگسرای شهرداری هرچه سریعتر رفع شود و شهرداری نسبت به مکان جدید هیچ ممانعتی نخواهد کرد و بحث واگذاری آن از سوی راه و شهرسازی نیز بلامانع خواهدشد که باید روند قانونی کار از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.

 

وی تاکیدکرد: زمین قطعه اول در پارک امید به شهرداری واگذار و زمین قطعه دوم در پارک شهید فهیمده برای ساخت فرهنگسرای فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار خواهد شد که در کمیسیون ماده پنج نیز مطرح و مجوز لازم را صادر خواهیم کرد.

 

 

سرگرد اسفندیار مختاری در ادامه گفت: امروز سالروز عملیات غرور آفرین پد خندق است و انتظار داریم این حماسه همیشه جاودان باشد.

 

وی افزود: وقتی بنیاد مستضعفان در این شهرستان لنده حضور پیدا کرده است و توان فوق العاده ای در محرومیت زدایی دارد ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که خیلی با اهداف و سیاست های بنیاد نرسیده ایم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: مدیریت جهادی در حوزه کاری در این استان و شهرستان باید باشد تا شاهد توسعه و محرومیت زدایی باشیم و باید این فرهنگ نهادینه شود.

 

وی گفت: نگاه رقابتی به مسائل و پروژه های باید تغییرکند و باید فکر و اندیشه ما در جهت اجرای سیاست های کلی همراه با توسعه باشد.

 

مختاری گفت: باید رزمایش خدمت ارجایی شود تا شاهد پیشرفت شهرستانی باشیم و نگاه پرتابی باید حذف شود تا به رشد و توسعه برسیم.

 

وی افزود: تقویت بنیه های اعتماد عمومی باید صورت گیرد و امروز بسیج نقش تسهیل گری دارد که باید همه مشارکت کنند و با روحیه بسیجی کارها را پیش ببریم.

 

 

در ادامه ردیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: هدف حضور بنیاد در این شهرستان بحث توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان لنده است.

 

وی افزود: اعتبارات ابلاغی بر اساس یکسری شاخص های اعتباری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان سهم هر شهرستان مشخص می شود که در این شورای تصمیم گیری می شود که اعتبار پس از تصویب توزیع می شود.

 

یوسفی گفت: نمی توانیم از اعتبار یک شهرستان کم و به شهرستانی دیگر اضافه کنیم و برابر قانون عین تخصیص باید اجرایی و واگذار شود.

 

وی گفت: اعتبارات در حوزه های مختلف در شورا تصویب می شود و سهم شهرستان لنده۲۲میلیارد تومان است که در حوزه های مختلف اجرایی و تخصیص پیدا می کند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: در حوزه های مختلف بودجه ای الزماتی داریم که حتما باید رعایت شوند و باید برابر الزامات مذکور تعیین و هزینه شود و نمی توانیم خارج از الزمات قانونی خارج شویم.

 

وی گفت: ۲۲پروژه عمرانی جدید در استان داریم که مختص پروژه های با ۷۰درصد پیشرفت است که دو پروژه های شهرستان لنده یکی ساختمان فرمانداری لنده و دوم پل تراب است که امسال تخصیص خاص خود را دارند.

 

وی تاکیدکرد: بنیاد مستضعفان می تواند پروژه های تخصیصی عمرانی خود را در حوزه های مختلف تعیین و در نشستی می توان آن را تدون و بررسی کرد.

 

 

میرکل راهداری استان گفت: طرح ابرار در راستای اجرای سیاست های کلی در حوزه راه است که امیدواریم بتوانیم بحث پروژه های روستایی را هرچه سریعتر رفع کنیم.

 

وی افزود: برنامه های مشارکتی با بنیاد مستضعفان در حال بررسی و پیگیری است که باید صورت پذیرد.

 

نصیری راد گفت: در بحث پل تراب باید متولی راهداری باشد که بتوانید نسبت به تامین منابع آن تلاش های خوبی صورت پذیرد.

 

 

مختار مشهدی زاده گفت: تکمیل بلور سلامت و تکمیل مبلمان شهری و تکمیل بلور و تجهیز پارک های شهر باید صورت پذیرد.

 

وی گفت: در زمینه آسفالت معابر نیز کارهای خوبی با همکاری بنیاد صورت گرفته است که مناقصه جدید برای راه اندازی آسفالت خیابان های جدید نیز صورت پذیرد.

 

شهردار لنده گفت: در زمینه همکاری با بنیاد نیز با تغییرات صورت گرفته نیز نگاه مدیریتی تغییر کرد.

 

مدیرکل امور عشایری استان: از واگذاری  یک دستگاه تانکر آبرسان به شهرستان لنده برای خدمات رسانی به عشایر در مناطق عشایری خبرداد.

 

وی افزود: در خصوص تسهیلات بانکی کم بهره می توانیم حمایت ویژه از عشایر شهرستان لنده داشته باشیم و بنیاد نیز انتظار همکاری داریم.

 

وی تاکیدکرد: در بحث اجرای طرح  پنل خورشیدی برای عشایر شهرستان لنده ما بیش از یکصد میلیون تومان تامین اعتبار خواهیم کرد که امیدواریم بنیادمستضعفان نیز  در این خصوص نیز مشارکت لازم را داشته باشید.

 

نجفی گفت: اداره کل ارشاد اسلامی باتوجه به ظرفیت و غنای فرهنگی و هنری شهرستان لنده و وجود استعداد های لازم در این شهرستان می توانیم با ساخت فرهنگسرا نسبت به تامین هزینه های لازم برای ساخت این فرهنگ سرا اقدامات لازم صورت گیرد.

 

وی تاکیدکرد: سال ۹۲ و با حضور استاندار وقت مراسم کلنگ زنی فرهنگسرا در پارک شهرداری زمین زده شد که متاسفانه به دلیل برخی مشکلات از سال ۹۲ تا کنون با ممانعت شهرداری به مشکل مواجه شده است.

 

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم با واگذاری زمین برای ساخت فرهنگسرا شاهد رشد و توسعه مبانی فرهنگی و هنری در سطح شهرستان لنده باشیم.

 

در ادامه نیز سایر مدیران نیز اخرین وضعیت پرو›ه های عمرانی خود را که با مشارکت بنیاد مستضعفان بود را تشریح کردند.

 

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 
انتهای پیام/



[ad_2]

لینک منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.