کد خبر : 53568
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 خرداد 1399 - 18:15

تمجید رئیس حوزه هنری از شهردار یاسوج به خاطر عمل به وعده هایش/پیشرفت ۹۸ درصدی کارخانه بازیافت زباله یاسوج

تمجید رئیس حوزه هنری از شهردار یاسوج به خاطر عمل به وعده هایش/پیشرفت ۹۸ درصدی کارخانه بازیافت زباله یاسوج

[ad_1] به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه؛ مهمترین و پربازدیدترین اخبار شهرداری یاسوج در روزهای گذشته  را در این بسته خبری بخوانید.   رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد: شهردار یاسوج به همه وعده هایش به هنرمندان عمل کرده است/ توجه ویژه شهردار یاسوج به حوزه فرهنگ و هنر طی ادوار گذشته کم سابقه

[ad_1]

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه؛ مهمترین و پربازدیدترین اخبار شهرداری یاسوج در روزهای گذشته  را در این بسته خبری بخوانید.

 

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد: شهردار یاسوج به همه وعده هایش به هنرمندان عمل کرده است/ توجه ویژه شهردار یاسوج به حوزه فرهنگ و هنر طی ادوار گذشته کم سابقه بوده است/ مقدم: دغدغه رفع کمبود زیرساخت‌ها و اماکن فرهنگی را داریم

 

شهردار یاسوج به همراه جمعی از مدیران این نهاد از حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند و در نشستی با رئیس حوزه هنری استان مشکلات فرهنگی شهر یاسوج بررسی شد.

 

 نستهن مقدم شهردار یاسوج در این بازدید ابتدا در جریان ظرفیت های مختلف هنری حوزه هنری و آخرین دست آوردهای و تولیدات فرهنگی و هنری این نهاد قرار گرفت.

 

در ادامه نشست مشترکی با حضور شهردار ، رئیس و مسئولان واحدهای هنری حوزه هنری استان پیرامون مشکلات فرهنگی شهر یاسوج برگزار شد.

شهردار یاسوج در این نشست گفت: حوزه هنری استان و هنرمندان در این دوره همیشه همراه و همیار مدیریت شهری بوده اند و اتفاقات تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ و هنر با همکاری هنرمندان رخ داده است.

 

نستهن مقدم تصریح کرد: بهترین و شیرین ترین لحظات کاری ما زمانی است که در جلسات با هنرمندان بودیم و یا موقعی است که در کنار آنها در حال هنرنمایی و خلق اثر هنری هستند.

 

وی بیان داشت: هنر تجلی آفرینش و خداوند، بزرگترین هنرمند هستی است و همه این زیبایی‌ها تجلی‌گرهنرمندی خداوند است.

 

مقدم با اشاره به ظرفیت بی نظیر هنرمندان استان گفت: هنرمندان در همه رشته ها چاشنی زیبایی هستند اما متاسفانه به آنها و کار هنری آنها که دارای اهمیت زیادی است کم توجهی شده و از این ظرفیت بی نظیر برای فرهنگ سازی و توسعه استان کمتر بهره برده ایم.

 

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم هم می توانیم مشکلات و آسیب های شهری را با زبان هنر بهتر درمان کنیم و خواسته هایمان را نهادینه کنیم و هم مشارکت مردم را در امور شهری از این طریق افزایش دهیم چرا که تعالی و آبادانی شهر مستلزم مشارکت پویا و فعالانه شهروندان است.

 

مقدم همچنین بر توسعه زیرساختهای فرهنگی و هنری در شهر یاسوج تاکید کرد و گفت: زیرساختها و اماکن فرهنگی نیاز اساسی شهروندان هر شهری است و این مهم در اولویت برنامه های شهرداری یاسوج است.

 

شهردار یاسوج تصریح کرد: همچون گذشته از ایده ها و ظرفیتهای هنرمندان برای بهبود فضاهای شهری و زیباسازی جلوه های بصری استفاده خواهیم کرد.

 

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تقدیر از تعامل شهرداری یاسوج با این نهاد گفت: توجه ویژه شهردار یاسوج به حوزه فرهنگ و هنر طی ادوار گذشته کم سابقه بوده و قابل تقدیر و تحسین است.

 

شریف اسلامی به برگزاری چندین نشست از سوی شهردار با هنرمندان استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه شهردار به همه وعده هایش به اصحاب هنر جامه عمل پوشانده است.

 

اسلامی همچنین اظهار داشت: فرهنگ بستر اصلی توسعه است و توسعه پایدار شهر یاسوج تنها با توجه به این بستر فرهنگی محقق می شود.

 

وی فرهنگ را روح حاکم بر کالبد شهر دانست و اظهار داشت: شهری زنده و پویا است که در آن فرهنگ و هنر جاری و ساری باشد و منجر به رشد روحی و معنوی شهروندان گردد.

 

وی کمبود زیرساختها و اماکن فرهنگی را از مشکلات شهر یاسوج دانست و بر برنامه ریزی برای رفع این کمبودها تاکید کرد.

 

رئیس حوزه هنری استان همچنین از شهردار یاسوج برای برگزاری اولین جشنواره دیوارنگاری این شهر تقدیر کرد و آن را آغاز یک حرکت و جریان هنری برای زیباسازی و بهبود جلوه های بصری شهر یاسوج دانست.

***************************************************************************************************

پیشرفت ۹۸ درصدی کارخانه بازیافت زباله یاسوج

معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج گفت: ۹۸ درصد کارخانه بازیافت زباله در شهرک بلکو ساخته و آماده است و به زودی استارت کار جهت نصب کارخانه و اجرای فنداسیون صورت می گیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، یعقوب فتاحی فرد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میانگین تولید زباله در شهر یاسوج ۱۲۰تا ۱۳۰ تن است که از استانداردهای کشور بالاتر است.

 

وی تصریح کرد: به منظور جمع آوری زباله های شهر یاسوج، شهر را به دو ناحیه تقسیم کرده ایم که ناحیه یک با ۱۵۰ نفر نیرو و ۱۳ خودرو حمل زباله و ناحیه دو با ۱۵۰ نفر نیرو و تعداد ۱۰ خودرو حمل زباله طبق برنامه زمان بندی که به تمام محدوده‌ها ارائه دادیم، روزانه و حداکثر یک روز در میان زباله‌ها را جمع آوری می کنند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج اظهار کرد: ۹۸ درصد کارخانه بازیافت زباله در شهرک بلکو ساخته و آماده است و به زودی استارت کار جهت نصب کارخانه و اجرای فنداسیون صورت می گیرد.

 

فتاحی فرد با بیان اینکه مردم طی برنامه زمان بندی اعلام شده زباله‌ها را بیرون نمی گذارد که موجب زشت شدن چهره خیابان و شهر می شود، خاطرنشان کرد: پس توصیه ما به مردم این است که طبق برنامه زمان بندی شهرداری، همکاری کنند و زباله‌ها را در کیسه های مخصوص زباله بگذارند.

 

وی عنوان کرد: زمانی که کارخانه بازیافت زباله در منطقه دو پشته دشتروم نصب شود، زباله‌ها به آن جا انتقال داده شده و در خط تفکیک و جداسازی و تولید کود و کمپوست قرار می گیرند. در سطح شهر نیز فرهنگ سازی تفکیک از مبدا را اجرا خواهیم کرد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج با بیان اینکه شهرداری یاسوج ماهیانه بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بحث جمع آوری و تنظیف شهر هزینه می کند، بیان کرد: از مردم تقاضا داریم نسبت به پرداخت عوارض پسماند با ما همکاری کنند تا بتوانیم بخشی از این هزینه‌ها و حقوق کارگران خدماتی را پرداخت کنیم.

************************************************************************************************

شهردار: بالاترین نرخ مهاجرپذیری کشور در یاسوج/ مناطق حاشیه نشین شهر نیازمند اعتبارات محرومیت زدایی

شهردار یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این شهر با نرخ ۴.۴ درصد بالاترین نرخ رشد مهاجرت پذیری کشور را دارد.

 

 نستهن مقدم در جمع خبرنگاران افزود: خشکسالی‌های اخیر و نبود کسب و کار موجب مهاجرت به شهر یاسوج شده و سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشینی را رقم زده است که مشکلاتی را در پی داشت.

وی اظهار کرد: اعتبارات شهری پاسخگوی خدمات رسانی به مناطق سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه شهر نیست.

 

شهردار یاسوج تصریح کرد: درخواست داریم در صورت امکان از اعتبارات محرومیت زدایی روستایی برای هزینه کردن در مناطق غیر رسمی و حاشیه شهر و خدمات رسانی مطلوب به شهرداری کمک شود.

 

**********************************************************************************************

صعود تیم کوهنوردی شهرداری یاسوج به قله ۴۳۶۰ متری حوض دال دنا

تیم کوهنوردی شهرداری یاسوج ۲۷ و ۲۸ خرداد ۹۹ به قله حوض دال دنا به ارتفاع ۴۳۶۰ مترصعود کرد .

 تیم شش نفره شهرداری یاسوج متشکل از آقایان شهیدی ؛محرابی ،حبیبی، امیدی پور ،صالحی  به سرپرستی پورابراهیم موفق شدند به قله حوض دال دنا به ارتفاع ۴۳۶۰ متر صعود کنند.

بر اساس این گزارش، قله حوض دال دنا تنها قله ثبت در گینس است که تمامی کوهنوردان استان ایران و خارج کشور مشتاق صعود آن هستند.

طبیعت زیبای چشمه سیچانی و چشم انداز شهر زیبا و توریستی سی سخت در پای این قله جذابیت خاصی به صعود این قله بخشیده است .

مدیر این گروه کوهنوردی گفت : با توکل به خداوند متعال ان شالله هیجدهم تیر ماه صعود به قله زیبای پازن پیر یا قله قاش مستان انجام خواهد شد.

*********************************************************************************************

اسکان مسافر در آبشار یاسوج ممنوع شد

شهردار یاسوج گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اسکان مسافر و برپایی چادر در آبشار یاسوج و پارک های این شهر ممنوع است و شهرداری در این اماکن هیچ گونه خدماتی ارائه نخواهند داد.

 نستهن مقدم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم های نظارتی شهرداری به صورت شبانه روزی در آبشار یاسوج مستقر هستند و با افراد متخلف برابر قانون برخورد می کنند.

وی افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو در هفته جاری، نظارت های این شهرداری افزایش می یابد و اجازه اسکان مسافر و برپایی چادر در پارک ها داده نخواهد شد زیرا که سبب تجمع افراد می شود و سرعت انتشار کرونا افزایش می یابد.

شهردار یاسوج تصریح کرد: به دستور ستاد مقابله با کرونا پارک ها و سرویس های بهداشتی شهر یاسوج همچنان تعطیل هستند.

وقدم تاکید کرد: تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری کرونا از سوی شهرداری اندیشیده شده است و پسماند های شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی جمع آوری و جابه جا می شود.

وی به مسافران توصیه کرد تا بهبود شرایط کرونایی، از سفر به این استان خودداری کنند و پس از ریشه کن شدن و شکست این ویروس، در زمان مناسب پذیرای تمامی مسافران و گردشگران در شهر یاسوج خواهیم بود.

روزهای اخیر، شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد سیر صعودی داشته است.

 

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در چنین شرایطی باید حتی الامکان در منزل بمانیم و تنها با رعایت کامل نکات بهداشتی و بنا به ضرورت و برای تامین مایحتاج زندگی یا دارو به بیرون از خانه برویم.

پرویز یزدان پناه تاکید کرده است که با توجه به بازگشایی اصناف مردم توجه داشته باشند که حضور بی مورد و تجمع در بازار می تواند برای جامعه خطر آفرین باشد و باید خریدهای غیر ضرور خود را به بعد از مهار کامل ویروس کرونا موکول کنند.

 

انتهای پیام/

 

 



[ad_2]

لینک منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.