پایانی بر وعده های نماینده بویراحمد درمورد راه آهن یاسوج/اظهارات نا امید کننده معاون عمرانی+تصاویر
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه، گروه اجتماعی– مصوبه اتصال یاسوج به شاهراه ارتباطی راه آهن ایران در دولت نهم و دهم باعث امیدواری زیادی در میان مردم استان و بالاخص شهر یاسوج شد، موضوعی که انتظار مردم یاسوج را بالا برده بود و احداث راه آهن را به خواستی اجتماعی مبدل ساخته
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه، گروه اجتماعی– مصوبه اتصال یاسوج به شاهراه ارتباطی راه آهن ایران در دولت نهم و دهم باعث امیدواری زیادی در میان مردم استان و بالاخص شهر یاسوج شد، موضوعی که انتظار مردم یاسوج را بالا برده بود و احداث راه آهن را به خواستی اجتماعی مبدل ساخته و نماینده بویراحمد و دنا را مجبور میکرد که در وعدههای خود نامی از ریل اقلید به یاسوج بگنجاند تا اینکه در جدال توجیه اقتصادی نداشتنها و تایید و تکذیبها بالاخره در سال ۱۳۹۴ کلنگ راهآهن یاسوج به اقلید بر زمین زده شد، کلنگی که هزینهای بیش از هزار میلیارد تومان را بر دولت روحانی تحمیل میکرد اما تنها یک میلیارد تومان ناقابل اعتبار در آن سال اختصاص یافته داشت.
کلنگزنی این پروژه برای زارعی که میخواست در انتخابات مجلس از آن به عنوان یکی از عملکردهای خود یاد کند، حیاتی بود اما دولتیهای استان سعی میکردند خیلی از واژه راه آهن در گفتهها و مصاحبههایشان استفاده نکنند. مدیریت ارشد استان به خوبی میدانست که اعتبار هزار میلیاردی و اختصاص یک میلیاردی یعنی چه و چه بار بزرگی بر روی دوششان قرار گرفته است.
غلاممحمد زارعی مرداد ماه سال ۹۶ اظهار داشت: فاز اول پروژه راهآهن اقلید ـ یاسوج به عنوان یکی از مهمترین پروژههای کهگیلویه و بویراحمد در حوزه حمل و نقل هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی عنوان کرد: پروژه راهآهن اقلید-یاسوج با طول ۱۷۰ کیلومتر از جمله مهمترین پروژههای در حال احداث این استان از محل اعتبارات ملی بوده که در صورت بهرهبرداری از آن شاهد توسعه بیش از پیش استان در بخشهای مختلف هستیم.
زارعی با بیان اینکه فاز اول پروژه راهآهن اقلید-یاسوج بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ابراز کرد: عملیات اجرایی فاز اول شامل ۲۲٫۵ کیلومتر زیرسازی با اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد تومان است.
اگر به صحبت های نماینده بویراحمد در آن زمان بنگریم و از همین صحبت ها استفاده کنیم می بینم که از فاز اول این پروژه ۲۲٫۵ کیلومتری ۶۰% پیشرفت داشته که حدود ۱۳٫۵ کیلومتر می شود و اگر بخواهیم نسبت به کل پروژه در نظر بگیریم که ۱۷۰ کیلومتر است، یعنی اینکه از پروژه ۱۷۰ کیلومتری تنها ۱۳٫۵ کیلومتر پیشرفت کاری داشته است که اگر بخواهیم به درصد تبدیل کنیم، این رقم حدود هشت درصد می شود.
چیزی که گفته می شود تا حال حاضر هم چندان پیشرفتی نداشته است و به همان حال سابق تقریبا ادامه دارد.
به هرحال راه آهن یاسوج به اقلید گرفتار مشکلات مالی شدید و اعتبارات قطره چکانی است و اعتبار یک از هزار نمیتواند پروژهای با عظمت ریل اقلید یاسوج را به سرانجام برساند و آنگونه که پیداست دستهای استاندار و نماینده بویراحمد و دنا هم از ارائه راهکار خالی مانده و چشم به اسناد خزانه دوختهاند که با این شرایط آینده روشنی در انتظار راه آهن یاسوج اقلید نخواهد بود.
نهایتا به تازگی معاون عمرانی استاندار آب پاکی را بروی یک پروژه بزرگ عمرانی استان ریخت تا دیگر نماینده بویراحمد و دنا نتواند در تبلیغات انتخاباتی خود بروی آن مانور دهد.
عزیز فعلی گفته است: بعید است حالا حالاها با این تزریق اعتبارات بتوان روی این پروژه حساب باز کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها :ایران ، کهگیلویه و بویراحمد ، گچساران ، گچساران نیوز ، نفت و گاز
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0