قصه پر غصه پل سوم بشار/از کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و معارضات لاینحل تا مسیرهای انحرافی خطرناک+ تصاویر
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه؛ به نقل از چهارفصل؛ پل سوم بشار که به جهت تسریع در تکمیل تردد و تسهیل کاهش ترافیک در مرکز استان افتتاح شد با شروع بارش ها در اواخر اسفند سال گذشته و اوایل فروردین امثل به خوبی مشکلات خود را نمایان ساخت . پل سوم
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه؛ به نقل از چهارفصل؛ پل سوم بشار که به جهت تسریع در تکمیل تردد و تسهیل کاهش ترافیک در مرکز استان افتتاح شد با شروع بارش ها در اواخر اسفند سال گذشته و اوایل فروردین امثل به خوبی مشکلات خود را نمایان ساخت .
پل سوم بشار یاسوج که بعد از ۱۵ سال با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا، و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی با کش و قوس های فراوان افتتاح شد اما برای برخی از تمهیداتی که باید در زمستان و یا مواقع دیگر پیش بینی می کردند کاری صورت نگرفت.
این پل به طول ۱۳۰ متر دارای دو دهانه ۲۵ متری ودو دهانه ۴۵ متری دارای باند رفت وبرگشت با عرض ۱۱ متر و دو پل کوچک زیرگذر ۱۰ متری است.
آنچه که مشهود و هویدا است نبود آبراه مناسب برای عبور آب باران در زیرگذر این پل است که منجر به بروز مشکلاتی برای رانندگانی می شود که در این مسیر تردد دارند، که متاسفانه این مشکل بعد از گذشت دو ماه از فصل بهار هنوز به قوت خوب باقیست و مسئولان فکری به حال برطرف کردن آن نکرده اند.
آن چیزی که امروز عیان بوده این است که پل سوم بشار بعد از افتتاحش هم نتوانست نظر بسیاری از مردم و مسافران رابه خود جلب کند و حتی نتوانست از آن بار شدید ترافیک که بر روی پل های پیرشده بشار حاکم بوده را بکاهد.
باید دانست این اقدام شتابزده در افتتاح پل سوم بشار در عرصه ای امروزی که خطرات زیادی اعم حوادث رانندگی جان مسافران و شهروندان را تهدید می کندف یک معضل مهم است که هر چه سریعتر مسئولان امر باید برای آن چاره اندیشی خاصی بکنند.
البته نمی توان از روند بهینه سازی و ایمن سازی پل سوم بشار که این روز ها انجام می گیرد از جمله ساخت ادامه جداول کنار جاده که همان گونه که می دانید در زمان بارش ها باعث می شد که آب به داخل جاده وارد شود و راه را بر مسافران ببند و روند آماده سازی جاده زیر گذر پل گذشت.
اما همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است این پل و جاده کمربندی با مشکلات متعددی رو به رو هستند که روند بر طرف کردن آنها به واضح لاک پشتی صورت می گیرد.
از جمله مشکلات این جاده پیچ های متعدد ، نداشتن علائم مشخص راهنمایی و رانندگی بخصوص در سر پیچ ها ، عرض کم جاده ، به تاخیر افتادن چند ساله روند ساخت قطعه دوم پل، نداشته شانه جاده که این موضوع خود می تواند باعث روز حوادث رانندگی شود، عدم گذاشتن سیل بند در کنار پل را می توان یکی از مهمترین نقاط ضعف اساسی این پروژه دانشت .
از دیگر مشکلات موجود می توان به وجود آرامگاه در بخشی از جاده کمربندی است که باعث شده جاده به طرز وحشتناکی باریک شود و علائم راهنمایی و رانندگی هم به صورت استاندارد برای این قسمت از جاده نصب نشده است.
ساخت پل های درون شهری بخصوص جاده های از این قبیل که بار ترافیکی شدیدی را به همراه دارد باید با رعایت اصول ایمنی ، و تکمیل شدن کامل پروژه صورت گیرد که متاسفانه در انجام این پروژه فقط افتتاح آن مهم بوده که امروزه شاهده این چنین مشکلاتی هستیم .
شاید اگر مسئولان به جای سبقت گرفتن از همدیگر برای پاره کردن روبان افتتاح به فکر تکمیل کامل پروژه و بعد افتتاح آن بودند امروز با چنین مشکلاتی رو به رو نبودیم.
در زیر تصاویر تکمیلی آمده است؛
انتهای پیام/
برچسب ها :ایران ، کهگیلویه و بویراحمد ، گچساران ، گچساران نیوز ، نفت و گاز
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0