کد خبر : 45126
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 دی 1397 - 14:02

بالاترین آمار تلفات عابرین پیاده درگچساران/ هیچ جریمه ای به جیب مامور پلیس نمی رود

انتقاد رئیس پلیس راهور استان از کمبود علائم رانندگی در جاده های نفت: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان:گفت:گچساران بالاترین آمار تلفات عابرین پیاده را داردو در واقع چه اقداماتی برای عبور عابرین پیاده در سطح شهرستان تاکنون انجام داده ایم؟،چند تا پل مکانیزه عابرپیاده احداث شده است؟ در حالی ۷۳درصد از تلفات در استان

انتقاد رئیس پلیس راهور استان از کمبود علائم رانندگی در جاده های نفت:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان:گفت:گچساران بالاترین آمار تلفات عابرین پیاده را داردو در واقع چه اقداماتی برای عبور عابرین پیاده در سطح شهرستان تاکنون انجام داده ایم؟،چند تا پل مکانیزه عابرپیاده احداث شده است؟ در حالی ۷۳درصد از تلفات در استان مربوط به عابرین پیاده است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اسماعیل خوشوقت ،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در همایش  منطقه ای مشکلات و معضلات ترافیکی که با حضور جمعی از مسئولان در سالن آموزش شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد ،اظهارکرد:در چند ماه اخیردر سوانح رانندگی با کاهش تلفات مواجه بوده ایم، به طوری که در معابر جاده ای کاهش ۱۰درصدی را داشتیم که این عوامل جز با همکاری مسئولین و دیگر دستگاه های متولی میسر نشده است.

دراستان حرفی برای گفتن نداریم!

وی افزود:باید توجه داشت که در حوزه مهندسی ترافیک که نقش بسیاری زیادی در ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی دارد ،استان بسیار ضعیفی هستم و واقعا در کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص حرفی برای گفتن نداریم هرچند اقداماتی نیز در این راستا صورت گرفته است اما به نتیجه مورد هدف نرسیده ایم.

هیچ گونه تجهیزات هوشمند و الکترونیکی نداریم

خوشوقت تصریح کرد:بحث زیرساخت ها ازاولویت هاست و تا زمانی که زیرساخت ها فراهم نشوند نمی توانیم توسعه ای دراین خصوص داشته باشیم ، در استان تجهیزات هوشمند و الکترونیکی نداریم و حقیقتا اولین استانی شاید باشیم که دراین زمینه هیچ امکاناتی نداریم درحالی که جلسات متعددی هم برگزار شده و هنوز هم باید به روش سنتی تخلفات را کنترل کنیم.

هنوز ماموران ما سرچهارراه ها حضور دارند!

وی افزود:در شهرستان گچساران با ۳میلیارد تومان ،ایجاد مرکز مانیتورینگ انجام نشد و الان حدود ۸میلیارد تومان برای این کارنیاز است ،انتظار داریم که درحوزه مهندسی ترافیک همه مسئولین پلیس را  یاری کنند؛ الان تمام دنیا به سمت سیستم های هوشمند رفته اند و متاسفانه هنوز ماموران ما سرچهارراه ها حضور دارند.

کمترین علائم رانندگی در جاده ها نفت

رئیس پلیس راهور استان افزود:نقاط حادثه خیزبسیاری هم درون شهری داریم و هم برون شهری، که نیا به اصلاح و بهسازی دارند الان در همین گچساران جاده هایی وجود دارند که فقر تابلوهای هشدار دهنده و علائم رانندگی را دارند ،همین جاده های اختصاصی شرکت نفت کمترین تابلو و علائم رانندگی را دارند که خواهشمند است در این خصوص نیز چاره اندیشی شود.

هیچ برنامه ای برای ۱۰سال آینده نداریم

وی تصریح کرد:باید از ظرفیت شورای ترافیک شهرستان و استان استفاده کرد ،هر مصوبه ای که در این شورا تصویب می شود باید ضمانت اجرایی داشته باشد که متاسفانه هنوز در سطح استان و در مرکز استان هیچ برنامه ای برای ۱۰سال آینده نداریم درحالی که حدود  ۵ هزار خودرو سال گذشته در راهنمایی و رانندگی پلاک شدند و به ناوگان حمل و نقل استان اضافه شدند که می بایست متناسب همان حمل و نقل  اقدامات مهندسی ،تعریف معابر، ایجاد شبکه های بزرگ راهی و آزاد راهی ایجاد شود.

با این جلسات به جایی نخواهیم رسید

خوشوقت اظهارکرد:در غیراین صورت  با این جلسات به جایی نخواهیم رسید و اگر قرار باشد در شورای ترافیک تصمیمی گرفته شود باید این تصمیم عملی شود،در خصوص ساماندهی چراغ های راهنمایی در سطح شهرستان شاید نگاه مردم این باشدکه این اقدامات نصب علائم و چراغ راهنمایی با پلیس است درصورتی که هر گونه اقدامی در حوزه زیرساخت ها مربوط به کار دستگاه های دیگر است.

اعتبارات ترافیکی با جدیت پیگیری شوند

وی افزود:۶۰درصد از جریمه های که توسط ماموان راهنمایی و رانندگی در معابر شهری و جاده ای نوشته می شوند به حساب سازمان راهداری و شهرداری می رود که طبق قانون باید هزینه اقدامات ترافیکی شود که تا جایی که اطلاع دارم این اعتبارات متاسفانه به شهرستان ها وصول و داده نشده است که نیاز است پیگیری شوند.

هیچ جریمه ای به جیب مامور پلیس نمی رود

رئیس پلیس راهور استان گفت:خیلی ها فکر می کنند این جرائمی که در معابر شهری و جاده ای نوشته می شود به حساب مامور راهنمایی می رود که اینگونه نیست و یک درصد هم به جیب آن مامور هم نمی رود،نیاز است اقدامات زیربنایی در این خصوص انجام شود.

بالاترین آمار تلفات عابرین پیاده درگچساران

وی افزود:در گچساران بالاترین آمار تلفات عابرین پیاده را داریم و در واقع چه اقداماتی برای عبور عابرین پیاده در سطح شهرستان تاکنون انجام داده ایم؟،چند تا پل مکانیزه عابرپیاده احداث شده است؟ در حالی ۷۳درصد از تلفات در استان مربوط به عابرین پیاده است .

عدم استفاده از ناوگان عمومی

خوشوقت درادامه تصریح کرد:چرا این همه تخلف پارک دوبله در سطح استان را داریم؟ چرا که زمینه ها و بسترهای لازم برای بروز تخلفات را فراهم کرده ایم !چون پارکینک عمومی نساختیم و بنده پلیس طبق وظیفه فقط جریمه نوشتم!،برای استفاده از وسیله نقلیه عمومی نیاز جدی به فرهنگ سازی داریم بنده در مرکز استان خودم اتوبوس را نگه می دارم اما متاسفانه مردم سوار نمی شوند.

پیش بینی احداث مترو در یاسوج

رئیس پلیس راهور استان اظهارکرد:هرچند وسایل نقلیه عمومی ما هنوز آن سیستم پویا را ندارند و تا این مهم فاصله زیادی داریم ،اما الان دیگر باید به فکر احداث خطوط ویژه و نیز به فکر ساماندهی وسایل نقلیه عومی باشیم ؛ما حتی در مرکز استان باید پیش بینی مترو را برای ۱۰سال آینده یاسوج را داشته باشیم.

عدم توجه به مصوبات شورای ترافیک استان

وی افزود:با این وضعیت کمتر از سه سال دیگر در همین شهر یاسوج باید در خیابان ها حدود ۵۰دقیقه گرفتار ترافیک ها شد،چرا در شورای ترافیک استان توجهی به مصوبات نشد و کابردی هم عمل نشد و همیشه گفته شده که اعتبار نیست پس این اعتبار کی خواهد آمد؟اگر قرار است این مصوبات فقط وقت گذرانی و روزمره گی باشد که نتیجه مشخص است دیگر؟.

عبور مسئول عالی رتبه از چراغ قرمز

خوشوقت اظهارکرد:با چشم خودم مسئول عالی رتبه این استان را دیدم که از چراغ قرمز عبور کرد در صورتی که باید به عنوان یک الگو برای دیگر شهروندان باشد، باید رفتارهای غلط را اصلاح کرد و باید آستانه تحملات افراد بالا برود.

رئیس پلیس راهوراستان افزود:چرا در بحث رانندگی باید زبانزده تمام دنیا باشیم درحالی که هرساله حدود ۱۷هزار نفر در کشور براثر سوانح رانندگی جان خودشان را از دست می دهند که اکثریت این افراد به عنوان جامعه هدف هستندو کسانی هستند که واقعا وجودشان برای جامعه مفید است،اینکه باید تلاش کنیم و فرهنگ سازی شود.

رویکرد فرهنگی در برنامه پلیس

وی تصریح کرد:در سال ۸۵حدود ۲۸هزار کشته در سوانح رانندگی داشتیم که اقداماتی خوبی برای کاهش این سوانح انجام شود ،پلیس در یک دهه گذشته رویکرد فرهنگی نیز در پیش گرفته است و طرح همیاران پلیس را اجرا کرده که قوانین کارآمدی هم در این زمینه وضع شده است.

عدم اجرای همایش ترافیکی در استان

خوشوقت گفت:انتظار داریم تمامی نهادها و دستگاه ها در حوزه فرهنگ ترافیک با پلیس همکاری کنند ،مواردی در سطح استان داریم که شرح وظایفشان پیشگیری از سوانح رانندگی است اما در طول سه سال و اندی که بنده در استان مسئول پلیس راهور هستم حتی یک همایش ترافیکی اجرا نشده است.

فرهنگ سازی شرکت های بیمه در حوادث رانندگی

وی افزود:صدا و سیما و رسانه ها ظرفیت خوبی در زمینه ارتقای فرهنگ رانندگی و تعالی رفتار شهروندان هستند و می توانند در این موارد بسیار تاثیرگذار باشند، متاسفانه از ظرفیت بیمه ها استفاده نمی شوند و چقدر در طول سال شرکت های بیمه ای ،دیه پرداخت می کنند در حالی که حاضر نیستند در یک همایشی چند کلاه امینی به عنوان یک سیاست تشویقی به موتورسواران هدیه بدهند که اگر یک سوم همین هزینه های بیمه ها  که برای دیه پرداخت می شوند در زمینه ارتقای فرهنگ هزینه شوند، بعضا در زمینه کاهش تلفات رانندگی خیلی موثر خواهد بود.

خوشوقت تصریح کرد:هشت سال از دوران خدمتم در خدمت این مردم عزیز گچساران بودم و از طلایی ترین دوران خدمتم همین خدمت به مردم گچساران بود؛ فرهنگ ما اصلاح نخواهد شد جز اینکه همه به رعایت فرهنگ همت گماریم.

سرعت غیرمجازعامل اصلی تصادفات

وی افزود:در بررسی تصادفات و  تحلیل ها اکثر تصادفات از سرعت غیرمجاز است که انتظار داریم این موارد با جدیت هر چه تمامتر رعایت شوندکه نیاز است در شرایط جاده ای با سرعت مطمئنه حرکت کنیم ،تصادفات واژگونی که در جاده های استان اتفاق می افتد متاسفانه بالاترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام

 

سرعت غیرمجاز
گچساران
واژگونی
تصادفات
تحلیل ها
جاده ای

آفتاب جنوب :منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.