کد خبر : 55855
تاریخ انتشار : جمعه 24 مرداد 1399 - 0:02

آغاز فصل نشاکاری برنج در شالیزارهای بهمئی/۱۲۰ هکتار از اراضی بهمئی زیر کشت برنج رفت

آغاز فصل نشاکاری برنج در شالیزارهای بهمئی/۱۲۰ هکتار از اراضی بهمئی زیر کشت برنج رفت

[ad_1] به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه؛رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی از آغاز نشاکاری در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.   رضا راهدار بهمئی تصریح کرد: برنج پائیزه بهمئی در خردادماه خزانه، در نیمه اول مرداد نشاء و برداشت آن نیمه اول مهرماه آغاز می‌شود.     وی افزود: شالیکاران بهمئی رقم‌های فجر،

[ad_1]

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه؛رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی از آغاز نشاکاری در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

 

رضا راهدار بهمئی تصریح کرد: برنج پائیزه بهمئی در خردادماه خزانه، در نیمه اول مرداد نشاء و برداشت آن نیمه اول مهرماه آغاز می‌شود.

 

 

وی افزود: شالیکاران بهمئی رقم‌های فجر، شمیم و چمپای محلی را در مزارع خود کشت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: همه مراحل زراعتِ برنج، شاملِ آماده سازی زمین اصلی، خزانه گیری، مراقبت از خزانه و نشاکاری، با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی اجرا می‌شود.

 

راهدار بهمئی با اشاره به اینکه کار برداشت محصول برنج بهمئی، از نیمه اول مهرماه ماه شروع و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود شالیکاران شهرستان امسال نزدیک به ۶۰۰ تن برنج تولید کنند.

 

رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان گفت: آب شالیزار‌های بهمئی از سه رودخانه دائمی حوزه سرآسیاب یوسفی، قلات و کت تامین می‌شود.

 

راهدار بهمئی با اشاره به اهمیت تولید و رونق اقتصادی منطقه ادامه داد: پارسال به علت خشکسالی و کمبود آب در ۱۲۰ هکتار از شالیزار‌های منطقه، کشت برنج انجام شد، اما امسال رشد خوبی در کشت محصول برنج در شهرستان بهمئی را شاهد بودیم.

 

 

وی متوسط تولید برنج در هر هکتار در بهمئی را نزدیک به ۵ تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال در هر هکتار نیز ۵ تن شلتوک برداشت شود.

 

رئیس جهادکشاورزی بهمئی در پایان گفت:شهرستان بهمئی دارای ۱۶هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است.

 

تصاویری زیبا از شالیکاری کشاورزان بهمئی را در ادامه مشاهده کنید:

 

انتهای پیام/



[ad_2]

لینک منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.