کد خبر : 49079
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 - 19:06

سرانجام نافرجام بازارچه ماهی یاسوج/بلاتکلیفی یک ساله بازارچه ای که شهروندان را سردرگم کرده است

سرانجام نافرجام بازارچه ماهی یاسوج/بلاتکلیفی یک ساله بازارچه ای که شهروندان را سردرگم کرده است

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه؛ نیمه دوم سال ۱۳۹۳ بود که زمزمه راه اندازی بازارچه بزرگ  ماهی و میگو در شهریاسوج رسانه ای شد و در هفته دولت سال ۱۳۹۴ با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و چهار صد میلیون تومان مسئولان استانی افتتاح شد.   با توجه به اینکه بازار چه ماهی

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه؛ نیمه دوم سال ۱۳۹۳ بود که زمزمه راه اندازی بازارچه بزرگ  ماهی و میگو در شهریاسوج رسانه ای شد و در هفته دولت سال ۱۳۹۴ با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و چهار صد میلیون تومان مسئولان استانی افتتاح شد.

 

با توجه به اینکه بازار چه ماهی فروشان یاسوج بزرگترین بازار عرضه کننده ماهی و میگو در شهر یاسوج بود و از آذرماه سال ۹۷ به وسیله شهرداری تعطیل شد؛ این سوال در ذهن شهروندان به وجود آمد که چرا این بازارچه تعطیل شد و سرانجام آن چه شد؟

 

شهردار یاسوج آذرماه سال گذشته با اشاره به دلایل تعطیلی بازارچه ماهی گفت: بوی بد ماهی و پسماند آن سبب نارضایتی مردم حوالی بازارچه ماهی شده بود که می طلبید حوزه پسماند شهرداری چاره ای اساسی برای این مهم بیندیشد.

 

شهردار یاسوج در خصوص این وعده هایی برای راه اندازی بازراچه ماهی داد و بیان کرد:  به دنبال این هستیم که یک بازارچه ای را مشخص کنیم در بحث بازارچه هایی که بحث طراحی آن ها را داریم عرضه مرغ، ماهی، صیفی جات و سبزی جات و خشکبار را در قالب طرح های بازارچه ای گنجانده ایم.

 

مقدم با اشاره به نحوه واگذاری این بازارچه نیز گفته بود: در واگذاری این بازارچه نیز دلال بازی هایی صورت گرفت در حالی که باید دقیق تر و حساب شده تر واگذاری غرفه ها مشخص می شد، همچنین ماهی فروشان مشغول به کار در این بازارچه معوقات شهرداری را نپرداخته اند و نرخ تمام شده ماهی برای شهروندان این شهر توسط سود جویان و دلالان در این بازارچه بسیار بالا می رفت.

 

وی ادامه داد: ما هم اکنون ۴ بازارچه که از قبل بر روی آن کار کرده ایم را داریم، به محض نهایی شدن این طرح که هم اکنون از شورا رد شده است و فرمانداری هم تأیید کرده است در چهار نقطه شهر این بازارچه ها را ایجاد خواهیم کرد یعنی هر بازارچه ای دو غرفه ماهی در ساختار آن وجود دارد اما بین ما و این صنفی که وجود دارد مشکلی به وجود آمده است(اینجا را بخوانید).

 

شهردار یاسوج بیان کرد: چون مصرف داخلی داریم اعتقاد من بر این است که اگرچه شاید الان نتوانیم به توزیع ماهی متمرکز بپردازیم اما در بازارچه هایی که ایجاد می کنیم به جد می توانیم به آن بپردازیم.

 

نستهن مقدم در خصوص بحث بیکاری کسانی که در این بازارچه ماهی عرضه می کردند گفت: این افراد ماهی های خود را دارند عرضه می کنند به جز کسانی که ماهی داخلی مثل قزل را تأمین می کنند ما هم به اجرائیات و معاونت خدمات شهری گفته ایم تا زمانی که بازارچه و یا غرفه ای در بازارچه های پیش بینی شده راه اندازی نشده به آن ها سخت گیری نکنید و به مکان هایی و مکان هایی آن ها را هدایت کنند که مزاحم تردد مردم نشوند.

 

در همین خصوص باید اشاره کرد بعد از گذشت ۶ ماه از وعده شهرداری، این موضوع عملی نشده است و شهروندان در بلاتکلیفی نبود بازارچه ماهی به سر می برند، که باید دید سرانجام شهرداری چه زمانی در ساخت بازارچه ماهی گام برخواهد داشت.

 

انتهای پیام/

لینک منبع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.