به گزارش گچساران نیوز از یاسوج، سید جواد هاشمی در جلسه هیات اندیشه ورز که به همت دفتر امور اجتماعی استانداری با حضور نخبگان علمی وفرهنگی در محل آموزش وپرورش تشکیل شده بود گفت: آموزش وپرورش زیربنای تحول در جامعه است که باید زمینه ساز پرورش و تربیت شهروندانی اخلاق مدار و قانون محور باشد.
وی با بیان اینکه شناخت عمیق هویت ایرانی، اسلامی ،افزایش اعتماد به نفس و اطمینان خاطر و سلامت فکری را در دانش آموزان ایجاد می کند بیان کرد: خانوادهها و مدارس بستر را برای شکوفایی استعدادها و شکل گیری هویت یکپارچه اسلامی، ایرانی و انقلابی دانش آموزان فراهم کنند.
هاشمی با تقدیر از دفتر امور احتماعی استانداری و نظرات سازنده همه نخبگان علمی و فرهنگی که با احساس مسئولیت و دغدغهمندی راهکارها و پیشنهادات ارزنده ای راجع به مسائل آموزش و پرورش مطرح کردند گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در اقصی نقاط استان زیرساختها برای تحصیل دانش آموزان فراهم است وبازمانده از تحصیل به خاطر نبود مدرسه و معلم وجود ندارد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری افزود: دفتر مراقبتهای اجتماعی در آموزش و پرورش باید فعالتر شود و در محیط مدرسه کارهای فرهنگی صورت گیرد تا آسیبهای اجتماعی را در مدارس شاهد نباشیم.
وی عدم آشنایی دانش آموزان با مهارتهای اجتماعی را یادآور شد و گفت: استفاده از تواناییهای دانشآموزان و فرصت اظهارنظر در کلاس توسط معلمان،خودشناسی ، تقویت روحیه خودباوری و ایمان عمیق دینی در ارتقاء مهارت اجتماعی دانش آموزان موثر خواهد بود.
هاشمیمهر افزود: آموزش و پرورش با آموختن مهارتها به دانش آموزان راه را برای یافتن جایگاه ارزشمند آنان در جامعه، هموار سازد.
وی بر شناسایی و تعیین ساز و کارهای مفید و موثر در تقویت هویت اسلامی ، ایرانی در دانش آموزان و معلمان تاکید کرد و گفت: تقویت اعتقادات دانش آموزان با آموزههای دینی ، حذف فاصله والدین با فرزندان وایجاد فضای پر نشاط درمدارس باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به درگیری دوسال مدارس با کرونا بر مدیریت فضای مجازی و توجه به تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد وگفت: همه دستگاهها با احساس مسئولیت آموزش و پرورش را برای تربیت نسلهای آینده بیشتر کمک کنند.
هاشمی خواستار توجه بیشتر والدین ومعلمین به مسائل تربیتی و آموزشی دانش آموزان شدند و گفت: تنها راه نجات نسلهای آینده از تهاجم فرهنگی دشمنان تقویت باورهای اعتقادی آنان است و باید نظام آموزش وپرورش تقویت شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلوبه وبویراحمد نیز در این نشست با تشکر از دغدغه همه صاحب نظران به مسائل آموزش وپرورش گفت: حضور دانش آموزان در تشییع شهیدان خوب در بهمئی و یوم الله ۱۳ آبان نشان از باورهای عمیق دینی و انقلابی دانش آموزان است.
حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه علی رغم همه مشکلات و نارسایی ها آموزش وپرورش موفقیتهای خوبی بدست آورده است گفت: ما وراث آموزش وپرورشی هستیم که بیش از ۲ سال درگیر بیماری کرونا بود و دانش آموزان در فضای مجازی آسیبهای زیادی دیدند که برای جبران این آسیبها باید تلاش مضاعفی کنیم.
وی افزود: به مسائل آموزش وپرورش نباید مقطعی نگاه کنیم امروز که موشکهای دشمن به سمت مدارس شلیک شده باید همه به آموزش وپرورش کمک کنیم تا همگان در تربیت نسلهای فردای این کشور سهیم باشیم.
عزتخواه، کسب رتبه چهارم در پروژه مهر ،رشد ۱۰۰ درصدی در هدایت دانش آموزان به سمت رشته ریاضی و هدایت ۳۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش را از موفقیتهای آموزش پرورش در چند ماهه سال جاری عنوان کرد.
سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز با تقدیر از تعامل و همکاری خوب آموزش وپرورش در راستای اجرای تفاهم نامه برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در مدارس گفت: در عرصه آسیبهای اجتماعی سن اعتیاد کاهش یافته ولی آهنگ این حرکت در استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به سایر استانها بسیار کندتر است.
نوری مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز تزریق امید به جوانان و نوجوانان در کنار تحصیل علم ودانش را یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش برشمرد و گفت: آموزش و پرورش بهترین مامن برای بروز خلاقیت ها و ایده ها و افکار نو در راستای تحول و توسعه جامعه است.
وی گفت: با تقویت آموزش وپرورش در جامعه زندگی بهتری را برای آینده دانش آموزان رقم خواهیم زد که قطعا توجه ونگاه ویژه به مسائل آموزش وپرورش در جلسات هیات اندیشه ورز مدنظر خواهد بود تا با ارائه راهکارهای علمی بست
در این جلسه که معاونین و نمایندگان برخی دستگاههای اجرایی حضور داشتند اعضای هیات اندیشه ورز نظرات و دیدگاههای خود را راجع به آسیبهای اجتماعی در مدارس و روشهای شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل ارائه و بر عملیاتی کردن راهکارهای علمی ارائه کردند.
انتهای پیام/۸۲۰۲۴
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0