کد خبر : 60026
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 22:24

وقتی قیمت دارو در شب و روز یاسوج تفاوت دارد!

وقتی قیمت دارو در شب و روز یاسوج تفاوت دارد!

ساعت: ۱۲:۴۳ منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۲/۱۴ شناسه خبر: ۱۷۳۰۷۱۵ واکنش معاونت غذا و داروی علوم پزشکی یاسوج به تفاوت قیمت داروها؛ معاونت غذا و داروی علوم پزشکی یاسوج گفت: اختلاف قیمت در برخی داروها به‌علت تفاوت در تعرفه‌های دارویی است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گچساران نیوز در چند روز گذشته

ساعت: ۱۲:۴۳
منتشر شده در مورخ: ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
شناسه خبر: ۱۷۳۰۷۱۵

واکنش معاونت غذا و داروی علوم پزشکی یاسوج به تفاوت قیمت داروها؛

معاونت غذا و داروی علوم پزشکی یاسوج گفت: اختلاف قیمت در برخی داروها به‌علت تفاوت در تعرفه‌های دارویی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گچساران نیوز در چند روز گذشته طبق اظهارات برخی شهروندان یاسوجی داروهایی در داروخانه ها عرضه می شود که قیمت درج شده روی آن با قیمت فروش متفاوت است.

در این رابطه یک پماد کوچک که تولید داخلی محسوب می شد با اینکه قیمت ۴۸۰۰ تومان بر روی آن درج شده است اما در دو داروخانه شبانه روزی با قیمت های ۷هزار تومان و ۵هزار تومان عرضه می شود.

شهروند یاسوجی بیان کرد: این پمادها از یک شرکت دارویی (سینا دارو) و حتی دارای تاریخ تولید و انقضاء یکسان هستند.

این شهروند یاسوجی خواستار نظارت مسئولان ذی ربط در این رابطه شد، و اظهار داشت: مسئولان ذی ربط در خصوص برخی اختلاف قیمت در بازار دارو نظارت کنند و درصورتی که تخلفی صورت گرفته باشد با متخلفان برخورد داشته باشند.

معاونت غذا و دارویی دانشگاه علوم پزشکی در واکنش به این موضوع در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: قیمت بر روی جلد ملاک نیست زیرا قیمت دارو مصوب کشوری است اما برخی تفاوت ها در تعرفه سبب اختلاف قیمت می شود، در این رابطه ساعت ۱۰ شب به بعد دارو یک تعرفه قیمتی دارد و روز بعد ممکن است دارای تعرفه قیمتی دیگری داشته باشد.

افشار با بیان اینکه در سایتی به نام  (TTAC.ir) با وارد کردن کد دارو قیمت آن مشخص می شود، گفت: ممکن است نوع دارو یکی باشد اما توسط دو کارخانه متفاوت تولید شود و در مواردی که قیمت دارو تغییر کند و فرد منصف باشد می تواند دارو را با قیمت قبل به فروش برساند اما اگر دارو را به قیمت روز به دست خریدار برساند داروخانه مرتکب تخلف نشده است.

این مسئول گفت:  در هر صنف و گروهی تخلف وجود دارد، اما اگر تخلفی توسط یک داروخانه صورت گیرد به کل داروخانه ها تعمیم داده شود این موضوع صحیح نیست، زیرا ۴ هزار قلم دارو وجود دارد و هر داروخانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نسخه را به دست مشتری می رساند و برخی موارد ممکن است تخلف سهوی باشد، در مواردی که فرد شکایت داشته باشد می تواند شکایت خود را با ذکر نوع دارو اطلاع دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.
 

وی با بیان اینکه کلیه سازمان های بیمه گر بازرسی دارند و از دانشگاه جدا هستند، ادامه داد: مسئول فنی و دکتر داروساز در خصوص قیمت جدید و قیمت قبل می تواند توضیح دهد اما وقتی این موضوع توسط دکتر دارو ساز صورت نگیرد ممکن است برخی شبهه های مبنی بر تخلف بیان شود.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.