در جلسه بررسی مشکلات روستاهای خیرآباد و لیشتر چه گذشت

در جلسه بررسی مشکلات روستاهای خیرآباد و لیشتر چه گذشت

به گزارش گچساران نیوز  روانبخش دهیمی خوب در جلسه جمع بندی بازدید یک روزه بررسی مشکلات روستاهای خیرآباد و لیشتر گفت: در بازدید یک روزه از روستاهای این حوزه مدیران از نزدیک مشکلات را دیده و بررسی کردند. وی بیان کرد: دیدار چهره به چهره با مردم این مناطق صورت گرفت بسیاری از ساکنان روستاها

به گزارش گچساران نیوز  روانبخش دهیمی خوب در جلسه جمع بندی بازدید یک روزه بررسی مشکلات روستاهای خیرآباد و لیشتر گفت: در بازدید یک روزه از روستاهای این حوزه مدیران از نزدیک مشکلات را دیده و بررسی کردند.
وی بیان کرد: دیدار چهره به چهره با مردم این مناطق صورت گرفت بسیاری از ساکنان روستاها بنا به دلایلی امکان حضور در ادارات و فرمانداری را ندارند، طی این بازدیدها آنها راحت‌تر می‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند.
فرماندار گچساران تصریح کرد: طبق گفته دهیاران و مشکلات مطرح شده یک حلقه گمشده بین مدیران و دهیاران روستاها وجود دارد که تاکنون این مشکلات حل نشده است.
دهیمی خوب عنوان کرد: در راستای برطرف کردن مشکلات روستاها باید بین دهیاران و شوراهای روستاها و مدیران ادارات تعامل خوبی برقرار گردد.
وی گفت: ما ادعایی نداریم که با یک یا چند بازدید می توانیم مشکلات را حل کنیم به خصوص برای دولت که با کوهی از مشکلات از گذشته تاکنون روبرو شده است.
فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات بسیار خوبی توسط دولت در نقاط مختلف به خصوص روستاها صورت گرفته است، برای برطرف شدن برخی از مسائل مطرح شده از سوی روستاهای خیرآباد و لیشتر باید اعتبار لازم از سوی مدیران دستگاه‌ها پیگیری شود.
دهیمی خوب بیان کرد: اعتقاد دارم اگر از مدیری انتقاد سازنده و بدون غرض صورت گیرد باعث پیشرفت آن خواهد شد.
وی افزود: برای برخی طرح‌ها اعتبارات اختصاص داده شده و باید از سوی مدیران پیگیری گردد، دهیاران نیز ناظر بر اجرای پروژه‌ها و روند آنها شوند، متاسفانه در برخی نقاط نظارت بر روی طرح‌ها کم است. فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: در برخی پروژه‌ها اعتبار خوبی هزینه می‌شود اما کار اصولی صورت نمی‌گیرد.
وی گفت: در زیرساخت آب و برق و آنتن دهی در حوزه روستاهای خیرآباد و لیشتر مشکلات زیادی مطرح شده است باید تمامی مشکلات مطرح شده اولویت بندی گردد و طبق قانون برای رفاه حال مردم اقدامات لازم صورت گیرد.
دیهیمی خوب با اشاره به رعایت حقوق بانوان در روستاها نیز گفت: طبق قانون باید حقوق خانم‌ها نیز رعایت شود، روستاهایی که اطراف آنها زمین‌های منابع طبیعی وجود دارد درخواست الحاق آنها را به روستا از طریق بنیاد مسکن داده تا از زمین خواری جلوگیری گردد و جوانان نیز بتوانند زودتر صاحب مسکن شوند.
دهیمی خوب اضافه کرد: دهیاران و شوراها در بحث زمین خواری بدانند ناظر و نماینده مردم هستند برای هر کسی مهر نزنید و با درخواست‌ها نیز موافقت نکنید طرحی که در روستا می‌خواهد اجرا شود باید بررسی گردد که آیا این طرح برای روستا لازم الاجرا می‌باشد و بعد اقدامات لازم برای آن صورت گیرد.

علی دانا بخشدار مرکزی گچساران نیز در این جلسه گفت: برطرف کردن مشکلات کشاورزی منطقه خیرآباد و لیشتر نبازمند برنامه ریزی خوب است.
وی بیان کرد: نباید جهت استفاده از آب سد کوثر در مناطق خیرآباد و لیشتر مشکلی وجود داشته باشد.
بخشدار مرکزی گچساران تصریح کرد: از مردم منطقه خیرآباد گلایه داریم زیرا دهیاران و شوراها همکاری لازم را با سرپرست آبفا گچساران ندارند،و از استفاده غیرمجاز اب خوداری کنند.
علی دانا عنوان کرد: هر شخصی که از آب به صورت غیر مجاز و انشعابات عیر قانونی تا کنون استفاده کرده باید مبالغ آن را پرداخت کند و مردم منطقه با ماموران آبفا همکاری کنند.
وی گفت: از گذشته تا کنون منطقه خیرآباد در ورزش درخشش داشتند و این منطفه ورزش دوست بوده و نیازمند اقدامات بهتر است ، احداث سالن ورزشی در منطقه خیرآباد و حوزه ده جلیل ضروری است.
بخشدار مرکزی گچساران خاطرنشان کرد: اینترنت منطقه بین جاده لیشتر و خیرآباد آنتن دهی بسیار ضعیف است، اورژانس این منطقه را پوشش می دهد ولی اگر اتفاقی در این مسیر رخ دهد آنتن دهی ضعیف یک معضل است.
علی دانا بیان کرد: امید می رود پروژه تامین آب اراضی تنگ انگشترک و آبرزی توسط آب منطقه ای شتاب بیشتری گرفته و تکمیل گردد.
وی افزود: در راستای واگذاری زمین در روستای ده جلیل دهیار و شورای این روستا طی جلسه ای مشترک با مردم افراد دارای واجد شرایط دریافت زمین را طی قرعه کشی معرفی کنند.
بخشدار مرکزی گچساران ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مطرح شده حوزه خیرآباد و لیشتر حریم جاده روستایی است، که متاسفانه این موضوع در کل روستاهای بخش مرکزی رعایت نشده، و کشاورزان حتی جاده را نیز شخم زدند و باید دهیاران اسامی کشاورزان را به اداره راه معرفی کرده تا مراحل قانونی حل این مشکل طی شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.