کد خبر : 65040
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 10:18

فرماندار بویراحمد: شورای شهر یاسوج توقعات را برآورده نکرد

فرماندار بویراحمد: شورای شهر یاسوج توقعات را برآورده نکرد

به گزارش گچساران نیوز از یاسوج، شهرام مهدوی مطلق در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسالت رسانه در هر جایگاهی بسیار اثرگذار است، اظهار کرد: برخی از حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی قدرت را مدیون رسانه هستند. فرماندار بویراحمد افزود: آنچه شما بارها در مورد جنگ ترکیبی نوشتید یک واقعیت بوده که در حال شکل‌گیری

به گزارش گچساران نیوز از یاسوج، شهرام مهدوی مطلق در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسالت رسانه در هر جایگاهی بسیار اثرگذار است، اظهار کرد: برخی از حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی قدرت را مدیون رسانه هستند.

فرماندار بویراحمد افزود: آنچه شما بارها در مورد جنگ ترکیبی نوشتید یک واقعیت بوده که در حال شکل‌گیری است و در درگیری روایت‌ها میدان‌دار جنگ خبرنگاران هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت شورای شهر یاسوج گفت: شورای شهر دارای جایگاه رسمی و قانونی است و با رای مردم انتخاب شدند و علی‌رغم همه گلایه‌ها از شورا، در قانون دارای جایگاه است و چون با رای مردم انتخاب برای شورا جایگاه و احترام قائل هستیم.

وضعیت اضطرار انتخاب هئیت رئیسه شورا هستیم

این مسوول در خصوص پایان زمان انتخاب هیت رئیسه شورای شهر با بیان اینکه قانون شوراها در جاهایی خلاء‌هایی دارد،عنوان کرد: تاریخ قانونی سیزدهم مرداد بود اما چون چند روزی تعطیل بود از روز شنبه برای رئیس شورای شهر نامه زدیم که جلسه برگزار شود و این جلسه ترتیب داده شد اما اعضا به حد نصاب نرسید و از رسمیت خارج شد.

مهدوی‌مطلق ادامه داد: تاریخ قانونی انتخاب هئیت رئیسه به اتمام رسیده و در تاریخ اضطراری هستیم سه بار دیگر برای انتخاب هیئت رئیسه به شورای شهر اعلام می‌کنیم تا تعیین تکلیف شود در غیر اینصورت طبق قانون ملاحضه‌ای نخواهیم داشت،ما هم منتقد شورای شهر هستیم توقعی که از شورای شهر داشتیم برآورد نشد 

وی در پاسخ به سلامت انتخابات گفت: سرلوحه کار ما در انتخابات پیش‌رو فرمایشات رهبری است و با توجه به تاریخچه برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی که همه انتخابات سالمی بودند، هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه در سلامت انتخابات وجود ندارد‌ و در فرآیند برگزاری انتخابات این مهم را اثبات خواهیم کرد.

پیش ثبت‌نام ۸۶ نفر برای انتخابات مجلس

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد از روز گذشته تشکیل شده و فعالیت‌های این کمیته به تبع کمیته‌های استانی آغاز شده است، گفت: تاکنون ۸۶ نفر در حوزه بویراحمد و دنا و مارگون پیش ثبت‌نام انتخابات را انجام دادند که ۷۹ نفر آقا ۷ نفر خانم هستند، ضمن اینکه ۵۴ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد،  ۱۵ نفر دکترا و ۸ نفر تحصیلات حوزوی دارند و فقط یک نفر برای ثبت نام در انتخابات انصراف داده است.

فرماندار بویراحمد در خصوص وضعیت دوپشته دشت‌روم و کارخانه بازیافت زباله گفت: دوپشته دشت روم و کارخانه بازیافت بهم گره خورد است سرمایه‌گذار این پروژه فرد فعالی بود اما مشکلات وجود داشت.

مهدوی‌مطلق بیان کرد: سرمایه‌گذار درخواست داشت که ماهیانه شهرداری مبلغی به حساب وی پرداخت کند اما شهرداری نمی‌توانست پرداخت کند، همچنین سرمایه‌گذار درخواست داشت که تفکیک زباله‌ها در دوپشته دشت‌روم انجام شود اما زباله‌گردها این مورد را انجام می‌دادند و روند کار با مشکل مواجه شد البته در حال حاضر کارخانه بازیافت زباله به شهرداری یاسوج واگذار شده است.

وی در خصوص رهاسازی زباله‌ها در اطراف خیابان در ورودی شهر یاسوج منطقه دوپشته دشت‌روم افزود: مدتی در این منطقه پلیس حضور داشت، متاسفانه هر کسی از آن منطقه رد می‌شود زباله‌هایشان را آنجا رها می‌کند ما در فرمانداری هفته‌ای دو سه بار آن منطقه را پاکسازی می‌کنیم برنامه‌هایی برای آن منطقه داریم یا با همکاری پلیس اجازه ندهیم زباله‌ها در آن منطقه رهاسازی شود.

آسیب‌های اجتماعی بویراحمد بالا است 

این مسوول در خصوص وضعیت آسیب‌های اجتماعی در شهرستان بویراحمد گفت: آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بالا است، اعتباری تحت عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی در نظر گرفته شده بود اما از این محل کار خاصی برای رفع آسیب‌های اجتماعی انجام نشده است.

مهدوی‌مطلق بیان کرد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از نبود زیرساخت‌ها است که ما در سررود جنوبی و شمالی در حال آسفالت بخش زیادی از معابر مردم هستیم.

مهدوی‌مطلق  در پاسخ به وضعیت پل‌های سوم و چهارم بشار گفت: از متمم سفر اول دولت به استان ۱۰ میلیارد تومان به پل چهارم اختصاص داده شد که ۳ میلیارد پول آمده است، پل چهارم  قرار بود ۴۵ متری باشد اما شاهدیم پروانه ۲۰ و ۲۵ متری صادر می‌شود که تذکر دادیم و از معاونت پیشگیری دادگستری خواستیم به موضوع ورود کند.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: پل سوم هم از سفر اول پول گرفته و کار در حال انجام است هر چند مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به معضلات فرهنگی در شهرستان بویراحمد گفت: مشکلات فرهنگی به دلیل نبود اداره فرهنگ ‌و ارشاد شهرستان است و با وجود این خلاء نمی‌توانیم وضعیت فرهنگی را رصد کنیم.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.