تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 14:23
کد خبر : 58222

دنیای ناشناخته اینستاگرام و تهدید سلامت روانی قشر دانش‌آموز+تصاویر

دنیای ناشناخته اینستاگرام و تهدید سلامت روانی قشر دانش‌آموز+تصاویر

ساعت: ۱۰:۰۹ منتشر شده در مورخ: ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ شناسه خبر: ۱۶۸۱۱۴۳ هادی ناطق‌فر دانش‌آموز یاسوجی گفت: وقتی یک دانش آموز به واسطه یک لایو وارد اینستاگرام می شود با یک فضایی گسترده و وسیع رو به رو می شود که درصورت نداشتن آگاهی لازم در معرض آسیب هایی این فضا قرار خواهد گرفت. به گزارش شبکه

ساعت: ۱۰:۰۹
منتشر شده در مورخ: ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
شناسه خبر: ۱۶۸۱۱۴۳

هادی ناطق‌فر دانش‌آموز یاسوجی گفت: وقتی یک دانش آموز به واسطه یک لایو وارد اینستاگرام می شود با یک فضایی گسترده و وسیع رو به رو می شود که درصورت نداشتن آگاهی لازم در معرض آسیب هایی این فضا قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گچساران نیوز به‌منظور بررسی وضعیت سامانه شاد و همچنین فرصت‌ها و چالش‌ها، میزان رضایت‌مندی و نیز میزان تاثیرگذاری مثبت آموزش در این سامانه و ارتباط آن با فضای مجازی میزگردی با حضور تعدادی از دانش‌آموزان مدارس شهر یاسوج صورت گرفت.

در این گفتگو هر کدام از این دانش آموزان در ابتدا به بیان نظرات خود در خصوص سامانه شاد پرداختند که مشروح این گفت وگو در زیر آمده است:

در ابتدای صادق آرام بن دانش آموز دبیرستان علوم و معارف یاسوج گفت: در اسفندماه ۹۸ با پدیده ای به نام کرونا مواجه شدیم که سبب مختل کردن فعالیت های دانش آموزان شد، در ادامه طبق تصمیمات آموزش و پرورش سامانه شاد طراحی شد.

وی در ادامه با بیان اینکه نظارت لازم بر روی سامانه شاد وجود ندارد، بیان کرد: بنده معتقدم اگر در هر گروهی از سامانه شاد یک ناظر از آموزش و پرورش باشد که بتواند بر فعالیت و عملکرد آن گروه نظارت کند می توان  فعالیت های آموزشی را با کیفیت تر پیش ببریم، در همین رابطه در مدرسه خود ما دبیران در سامانه شاد نظر سنجی به عنوان حضور و غیاب قرار می دهند  اما تدریس را در پیام رسان هایی نظیر واتساپ صورت می گیرد، این موضوع یک ضعف و عیب است زیرا ما می توانیم با ارتقاء سامانه شاد آموزش ها را کامل تر انجام دهیم اما این امکان هنوز صورت نگرفته است.

این دانش آموز با توضیح اینکه از معلمان خود سوال می شود چرا آموزش ها در سامانه شاد کامل نیست، در جواب معلمان بیان می کنند: برخی ضعف ها مانند اینکه وقتی لایو زنده را دنبال می کنیم، این لایو ها به صورت مدت دار ذخیره نمی شود، بنابراین باید این سامانه به قدری ارتقا یابد که نیازمند پیامرسان های  غیر بومی نباشیم و دانش آموزان و دبیران  از سامانه شاد استقبال کنند.

در ادامه فائزه کرامت خوب از مدرسه ولایت با بیان اینکه سامانه شاد به دلیل بومی بودن یک ویژگی مثبت و خوب محسوب می شود، گفت:یکی از معضلات مهم  برای دانش آموزان ضعف اینترنت است این موضوع سبب روی آوردن معلمان به پیامرسان های خارجی مانند واتساپ، تلگرام یا اینستاگرام برای برقراری لایو و ادامه روند آموزش می شود.

وی با بیان اینکه برخی مواقع سامانه شاد جوابگوی دانش آموزان نیست و باید برخی قابلیت ها به آن اضافه شود، بیان کرد: در برخی مواقع و برای برخی دروس نیازمند حضور معلم هستیم که سامانه شاد نمی تواند این کمبود را جبران کند بنابراین لازم است کارایی آن برای چنین مواقعی افزایش پیدا کند.

فاطمه آرامشیان از مدرسه نمونه  ۹ دی شهر یاسوج با اشاره به اینکه یکی از مشکلات سامانه شاد در خصوص ارسال فایل صوتی  است، بیان کرد: من به عنوان یک دانش آموز،و برای مثال وقتی  معلم سوالی از ما دارد باید در جواب از طریق فایل صوتی پاسخ دهم اما وقتی این فایل ارسال نشود سبب اثرگذاری در نمرات من می شود، این موضوع به نوبه خود بر روح و روان دانش آموزان اثر منفی دارد در این شرایط باید سامانه شاد  جهت حل این مشکلات ارتقاء یابد.

این دانش آموز به مزیت سامانه شاد به عنوان یک پیام رسان بومی اشاره داشت و گفت: این سامانه محدودیت هایی دارد که خوب است، یعنی هر دانش آموز اجازه تشکیل هر گروهی را ندارد بر خلاف آنچه که در واتساپ یا هر پیام رسان خارجی مشاهده می شود، در این پیام رسان ها دانش آموزان می توانند با تشکیل گروه مختلف ، سبب افت تحصیلی در روند آموزشی خود و دیگر دانش آموزان شوند.

 هادی ناطق فر از دبیرستان دکتر معین شهر یاسوج با اشاره به آموزش مجازی توسط سامانه شاد، و همچنین بیان مزیت ها و آسیب های آن گفت: این سامانه با مشکلی مانند سرعت کار مواجه است، این موضوع برای دانش آموزان و معلم لازم و ضروری است اما وقتی راه حلی برای رفع این مشکل ارائه نشده به ناچار معلم و دانش آموز به سوی یک اپلیکیشن دیگر سوق پیدا می کند.

وی با بیان اینکه وقتی از دیگر اپلیکیشن ها در کنار مشکلات سامانه شاد استفاده می شود، و زمانی که این اپلیکیشن ها مانند اینستاگرام مختص آموزش و بحث های آموزشی نیست برای دانش آموز آسیب هایی دارد، گفت: وقتی یک دانش آموز به واسطه یک لایو وارد اینستاگرام می شود با یک فضایی گسترده و وسیع رو به رو می شود که درصورت نبود آگاهی ازاین فضا آسیب هایی متوجه او می شود، یعنی دادن اسلحه به فردی که آموزش استفاده از آن را یاد نگرفته است.

این دانش آموز به طراحی یک اپلیکشن بومی با سرعت و کیفیت بالاتر در حد اینستاگرام توسط متخصصان ایرانی و توان ساخت آن اشاره کرد و گفت: با ساخت اپلیکشن های با کیفیت و پرسرعت بالا می توان از آسیب ها به واسطه حضور دانش آموزان در پیام رسان های خارجی پیشگیری کرد زیرا قشر دانش آموز کشور برای مباحث آموزشی باید در یک اپلیکشن مختص آموزش حضور پیدا کنند نه پیامرسان هایی که حضور دانش آموزاندر آن با آسیب های مختلف برای آنها همراه خواهد بود.

 

ادامه گفتگوی این دانش آموزان به زودی در بخشی دیگر بر روی خروجی پایگاه خبری “گچساران نیوز” منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تریبون زاگرس قطب نما زاگرسیون زاگرسیون اعلام وصول پایگاه خبری