متهم همچنان رئیس است!/ سهم ۱۰ درصدی فرودگاه یاسوج و اتهامات ۲ مسئول
[ad_1] به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه پس از مشخص شدن جزئیاتی از ابعاد حقوقی سقوط پرواز تهران – یاسوج و سهم متهمان این حادثه ، علی عابدزاده علیرغم صدور حکم انفصال از خدمت و تعلیق از تصدی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری همچنان رئیس است! برای روشن شدن این موضوع فرض کنید
[ad_1]
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه پس از مشخص شدن جزئیاتی از ابعاد حقوقی سقوط پرواز تهران – یاسوج و سهم متهمان این حادثه ، علی عابدزاده علیرغم صدور حکم انفصال از خدمت و تعلیق از تصدی ریاست سازمان هواپیمایی کشوری همچنان رئیس است!
برای روشن شدن این موضوع فرض کنید اکبر طبری که این روزها درحال پشتسر گذاشتن دادگاهها و توضیح و دفاع در ارتباط با اتهاماتش است، از مسئولیتش عزل و جدا نمیشد. یعنی همزمان که معاونت ریاست قوه قضائیه را برعهده داشت، دادگاههای رسیدگی به اتهاماتش هم برگزار میشد.
طبیعی است در چنین شرایطی به کلی روند رسیدگی به اتهامات و پرونده این متهم دچار خدشه میشد و عملا رسیدگی عادلانه به این پرونده میسر نبود.
اینجا و در ماجرای رسیدگی به اتهامات متهمان سانحه سقوط هواپیمای یاسوج هم با چنین شرایطی مواجه هستیم، اینجا دیگر بحث مال و مفاسد اقتصادی (شاید فعلا) مطرح نیست و در ارتباط با جان انسانها اتهاماتی متوجه مدیران و مسئولان صنعت هوایی کشور است.
با چنین تفاسیری متهمان علیرغم اتهامات جدی و سنگینی که علیه آنها مطرح است، همچنان در مسند قدرت قرار دارند و به فعالیتهای خود ادامه میدهند. یکی از متهمان اصلی این پرونده علی عابدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری است.
عابدزاده نهتنها به دلیل اتهاماتی که در این پرونده و البته پروندههای متعدد قضایی که دارد به قید وثیقه آزاد است بلکه بنا بر قراری که شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ (جرایم کارکنان دولت) تهران برای او صادر کرده است، از اشتغال به فعالیتهای مرتبط با جرم ارتکابی هم منع شده است ولی در عین ناباوری کانه که قحطالرجال برای تصدی چنین مسئولیت خطیری در کشور باشد، همچنان بر مسند قدرت قرار دارد و بهعنوان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت میکند.
البته بنا براین قرار و در این شرایط خداییناکرده اگر هر اتفاق مشابهی در حوزه هوایی و هواپیمایی کشور بیفتد، مسئولیت با شخص وزیر راه و شهرسازی خواهد بود و احتمالا شخص وزیر هم از این مساله مطلع است.
اینجا واقعا سوال ایجاد میشود که با چنین سطح وسیعی از اتهامات که متوجه علی عابدزاده و سایر متهمان این پرونده است، با چه اطمینانخاطری جان و مال و سلامت مردم کشور آنهم در این صنعت عظیم به امثالهم واگذار شده است و چرا تصمیمی برای آینده سازمان هواپیمایی کشوری گرفته نمیشود؟
گفتنی است در حادثه سقوط هواپیمای دنا سهم فرودگاه یاسوج از این حادثه ۱۰ درصد بوده و ۲ نفر از مسئولان این فرودگاه یعنی آقای ع. م و آقای ی .ع در این پرونده نقش دارند و به وضعیت آنها رسیدگی می شود.
منبع : فرهیختگان
[ad_2]
لینک منبع
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0