معامله گری شرط اساسی برای قرار گرفتن در گروه اکثریت شورای شهر/عده ای به جای کار کردن به دنبال تزریق نیرو به شهرداری هستند/از روز اول تکلیف ریاست چهارسال شورا مشخص شد/ماهیانه بالغ بر ۴ میلیارد تومان دستمزد می دهیم+تصاویر
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه،برنامه شناسنامه ۱۰۰ مستندی تلوزیونی اینترنتی بوده که در این برنامه سعی شده با نگاهی متفاوت و دعوت ازسیاسیون، نخبگان سیاسی و کارشناسان از گروه های مختلف اصلاح طلب، اصولگرا و حتی دیگر گرایشات فکری و جناحی پیرامون ۱۰۰سال تاریخ استان کهگیویه بویراحمد و اشاره به مسائل مهم
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه،برنامه شناسنامه ۱۰۰ مستندی تلوزیونی اینترنتی بوده که در این برنامه سعی شده با نگاهی متفاوت و دعوت ازسیاسیون، نخبگان سیاسی و کارشناسان از گروه های مختلف اصلاح طلب، اصولگرا و حتی دیگر گرایشات فکری و جناحی پیرامون ۱۰۰سال تاریخ استان کهگیویه بویراحمد و اشاره به مسائل مهم منطقه ای، سیاسی، تاریخی، فرهنگی و حتی اجتماعی تبادل نظر صورت گیرد.
این برنامه که در قسمت های مختلف در حال تهیه و نگارش بوده که توانسته فضای سیاسی استان و حتی نخبگان رابه چالش بکشد و حتی ذائقه مخاطبان را در بسیاری از موضوعات مهم و مبهم را به خود جلب کند.
این برنامه در پنجمین قسمت خود، میزبان فرشاد نگین تاجی عضو فعلی شورای شهر یاسوج، از جوانان اصلاح طلب بویراحمد شهرستان بویراحمد بوده که در این مصاحبه نظرات وی در سه اصل مهم این برنامه که برگرفته از سیر تاریخی ۱۰۰ساله استان کهگیلویه وبویراحمد، مسائل فرهنگی-اجتماعی و مسائل سیاسی است پرداخته شده است.
شناسنامه ۱۰۰- بحث انتخابات مجلس را در پیش داریم در خصوص عملکرد سه نماینده استان به ویژه نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟
ما در استان سه نماینده در مجلس داریم که دو تا از این نماینده ها هم راستا با دولت است و یکی دیگر اینگونه نیست اما در مجموع هر سه فعال هستند، اقای هاشمی پور هم سو با دولت نیست اما در بخش های مختلف به ویژه به دلیل اینکه با قرارگاه خاتم الانبیا بودند ارتباط هایی دارند و از طریق این ارتباطات کارهای خوبی در کهگیلویه در حال انجام است.
اقای تاجگردون که رییس کمیسیون برنامه و بودجه است و به وسیله وی بودجه های خوبی به استان می آید گاهی می گویند بودجه ای که وارد یاسوج می شود به گچساران می رود اما می گویم در کهگیلویه و گچساران اگر کاری انجام می شود در جهت توسعه استان است اگر اعتقاد ما این باشد که کاری در کهگیلویه و دیشموک انجام می شود اما در یاسوج انجام نمی شود اصلا مناسب نیست البته درست است که شهر یاسوج ویترین استان کهگیلویه و بویراحمد است و باید کارهایی درآن انجام شود و در شان شهر هم باشد اما این دیدگاه نباید وجود داشته باشد که در دیشموک و گچساران یا محله ها چرا کار می شود ما به جای چرا باید به دنبال توسعه باشیم چرا که انها نیز جزو استان است.
اگر دیدگاه ما این باشد در آینده نه چندان دور همان گونه که دچار انسداد شده ایم این انسداد ما بدتر خواهد شد از ظرفیت ها باید استفاده شود اقای تاجگردون رییس کمیسیون برنامه بودجه هستند ظرفیت خوبی دارند که به درد استان می خورند امیدوارم که همیشه حضور داشته باشند و فعالیت کنند فردی تاثیرگذار در مسائل اقنصادی هستند.
اقای زارعی بسیار ادم تلاش گری هستند من نسبت به بقیه نمایندگان به آقای زارعی نزدیک تر هستم واقعا پر تلاش هستند چرا که دیده ام که می گویم، مشکلی که وجود دارد بحث اقتصاد مملکت و توپوگرافی منطقه بویراحمد و دنا است اگر قرار است جاده ای مثلا یک کیلومتر در شهرستان های بویراحمد و دنا ایجاد شود سخت تراز ایجاد یک کیلومتر جاده در گچساران و یا سایر شهرستان ها است.
توپوگرافی و جغرافیای محیط توسعه را در اینجا دچار مشکل می کند اما هیچکس را به تلاش گری و سخت کوشی آقای زارعی ندیدیم واقعا تلاش می کنند.
کسانی که وارد عرصه انتخابات می شوند دیدکاه های متفاوت دارند تنوع وجود دارد ان شالله بتوانند مردم را از نظر روحی ارضا کنند اگر کسی با شعار جدیدی وارد شود شعارشان در جهت توسعه استان باشد مردم نیز قطعا آگاه هستند و می دانند به چه کسی باید رای دهند قائدتا آینده خودشان است و باید نمایندگانی در شان استان باشد.
باید دقت کنیم که این استان به توجه به اینکه توسعه نیافته است و برخی از شاخص های توسعه یافتگی را ندارد حداقل نماینده هایی وارد مجلس شوند که دنبال حق مردم باشند با مردم در ارتباط باشند که این مهم اتفاق بیفتد و شاهد توسعه یافتگی باشیم.
مثلا استان فارس و اصفهان را در نظر بگیرید؛ در زمان های کوچک توسعه بزرگ ایجاد شد این بحث تعامل بین مردم و نماینده و بزرگ بینی را نشان می دهد یک شخص هر چقدر بزرگ فکر کند به جایگاه های بزرگ خواهد رسید.
شناسنامه ۱۰۰-فضای سیاسی استان را چگونه می بینید با توجه به اینکه ۸ ماه دیگر تا انتخابات زمان هست و حزب های مختلف فعالیت هایی دارند نظر شما چیست چگونه خودشان را بین مردم جای دهند؟
شرایط این دوره متفاوت تر از دورهای گذشته است چون که متاثر از شرایط اقتصادی است و شعارها نیز قطعا متفاوت تر از گذشته خواهد بود کسانی که دنبال مسائل اقتصادی هستند راهکارهای جدید اقتصادی دارند کسانی که به نوعی می توانند در ذهن مردم این مسئله را احیا کنند که می توانند در توسعه اقتصادی گام های بزرگ بردارند موفق تر خواهند بود.
طیف های مختلف سیاسی هر کدام یارگیری هایی مختلفی دارند دسته بندی و ائتلاف هایی در میان آنها در حال انجام است هر کدام نیز شعارهای سیاسی مشخص دارند اما آن چیزی که این ها را در این رقابت جلو می اندازد شعارهای اقتصادی است به نظر من اگر کاندیدی دیدگاه های اقتصادی جدید و کاربردی تری ارائه دهد موفق تر خواهد بود.
شناسنامه ۱۰۰-شما خودتان قصد حضور در انتخابات را داشتید چه اتفاقی افتاد که منصرف شدید؟
اول اینکه نماینده مجلس نماینده شورا نیست دوم اینکه ما آمدیم در شورا که خدمت کنیم اگر انسان های خدمت گزاری هستیم در همین جا هم می توانیم خدمت کنیم لازم نیست در جایگاه دیگری باشد من اصلا همچین نظری را نداشتم و ندارم اعتقاد من این است که در حوزه تخصص خودم در شورای شهر یا جای دیگر می توانم خدمت کنم از تخصص خودم استفاده کنم و به مردم خدمت کنم و خدمت خواهم کرد ،اصلا اعلام نکردم کاندید خواهم شد.
شناسنامه ۱۰۰-شما تعداد آرای قابل قبولی را در انتخابات شورای شهر کسب کردید و با توجه به این تعداد ارا خیلی ها فکر می کردند به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شوید چرا این اتفاق نیفتاد و اینکه تا کنون چه کارهایی در شهر یاسوج در بخش های مختلف از جمله مبلمان شهری انجام شده است که جواب اعتماد و رای مردم را داده باشید؟
در خصوص بحث ریاست شورا لازم است بگویم شورا متشکل از اعضای مختلف است من ۱۷ هزار رای آوردم و دیگری کمتر آورده است در بحث تیم شورایی این ارا تاثیری نخواهد داشت و به نظر من این از اشکالات دموکراسی است چون که آرا قابل تشخیص نیست وزن آرا را نمی توان مشخص کرد این یک اشکال است.
هر هفت نفر کنار هم می نشیند نایب رییس و دبیر انتخاب می شود در سال اول با توجه به اینکه اختلاف هایی وجود داشت و اختلاف های بنیادی بود به اعتقاد من توسعه شهر فقط اشخاص نیستند نباید یک نفر را انتخاب کنیم که توسعه شهر فقط در قبال این یک نفر است.
در شورا بحثی به اسم اقلیت و اکثریت وجود داشت و من در سال اول در گروه اقلیت افتادم و مفتخر هستم در این گروه بودم چون که حاظر نیستم به هر قیمت در گروه اکثریت باشم و بارها اعلام کردم بر منافع مردم معامله نخواهم کرد این شعار من است در اقلیت افتادم و برخی که ارا کمتر داشتند مسئولیت گرفتند و حتی ریاست وقت شورا با تیمشان حتی کمیسیون تخصصی هم به من ندادند و کمیسیون های غیر مرتباط به من می دادند و من به همین دلیل هیچ کمیسیونی را قبول نکردم.
کمیسیونی که مد نظر من بود کمیسیون عمران و شهرسازی بود من نیامدم شورا که رئیس بشوم نیامدم شورا که مدیر شوم آمدم شورا که خدمت کنم و خدمت من نیز در کمیسیون های غیر مرتبط نیست خدمت من در کمیسیون تخصصی من است.
وقتی من در سطح شهر یاسوج ۱۷ هزار رای می آوردم این یعنی اینکه مردم به دنبال تحول هستند یعنی می خواهند در حوزه های تخصصی در استان و شهر اتفاقای بیفند این رای را به شخص من نداند این رای را به فکر من دادند.
در نتیجه گروه اکثریت من را بایکوت کردند فارغ از اینکه کمیسیون نداشتن من یا عدم فعالیت من یعنی ضربه به شهر یعنی نادیده گرفتن ۱۷ هزار نفر؛ ما در اقلیت بودیم رئیس نشدیم من به دنبال رئیس شدن نبودم و اکنون نیز که در گروه اکثریت هستم رئیس نخواهم بود اعتقاد من این است که در کارهای تخصصی باید خدمات ارائه دهیم نه اینکه ریاست کنیم.
در ابتدای شورا با توجه به اینکه من ارای خوبی داشتم اکثریت شورا اعتقاد داشتند من شهردار شوم اما همین شهردار شدن را هم نخواستم دنبال رئیش بودن و شهردار بودن نیستم چون که منافع خودمان را در منافع مردم می بینیم چرا که من باید طرح و ایده بدهم باید به نوعی در فضاهای شهری تحول ایجاد کنم باید با نگاه تخصصی وارد میدان شوم اگر این نباشد آن شعارها و ارزش ها که گفتم با آنها فاصله گرفته ام و به هیچ وجه نمی خواهم با مردم فاصله بگیرم.
شناسنامه ۱۰۰-اکثریت و اقلیت طبیعی است اما در شهر یاسوج گویا رنگ و بوی دیگری هم دارد؟ چه شد که از اقلیت به اکثریت آمدید؟
اکثریت و اقلیت قائدتا وجود ندارد و در شورای ما اقلیت و اکثریت نگاه سیاسی و اقتصادی نیست بر اساس نگاه معامله گری است یعنی هر کس اهل معامله باشد در اکثریت قرار می گیرد من آمدم در اکثریت اما خداوکیلی معامله من بر سر مردم بوده است دقیقا اکنون نگین تاجی برای آنها اصلا مهم نیست اصلا مهم نیست که نگین تاجی ۱۷ هزار رای آورده است این مهم است که نگین تاجی چقدر در زمین آنها می تواند بازی کند که این یک نگاه بسیار غلط است.
اعتقاد من این است شورا ماهیتا خوب است اما یکی از آیتم هایی که باعث می شود شهر یاسوج توسعه پیدا نکند شورا است شورا باعث می شود چوب لای چرخ شهردار بیفتد باعث می شود که در واقع به نوعی اعتقاد به مسائل تخصصی ندارند و البته این یک اشکال به مردم است
همین جا اعلام می کنم اگر می خواهیم دنبال این باشیم شهرمان توسعه پیدا کند از افرادی استفاده کنیم که فکرشان توسعه یافته است نمی گویم من توسعه یافته هستم از من توسعه یافته تر در این شهر خیلی وجود دارد اما اشکالی که وجود دارد این است که طایفه ای پشت سر آنها نیست، اشکالی که هست این است که اهل زد و بند نیستند من نمی گویم که اعضای شورای شهر اهل زد و بند هستند نه من این را رد می کنم.
همچین تفکرهایی باعث می شود خیلی از نیروهای تخصصی ما چون که در فلان طایفه نیستند و یا فلان گروه سیاسی حمایت شان نمی کنند محکوم به شکست هستند اینکه آن جامعه ای که دچار اشکال می شود ما و شهر ما است مهم نیست که نگین تاجی چند رای آورده باشد مدرکش چیست مهم این است که نگین تاجی در بازی های سیاسی چند مرده حلاج است می تواند مهره چینی کند یا نه.
اعتقاد من است است که مردم بد انتخاب می کنند و تا زمانی که مردم بد انتخاب می کنند نمی توان انتظار توسعه داشته باشند از طرفی داریم بد انتخاب می کنیم و از طرفی می گوییم شهر ما دچار اشکال است اگر می خواهیم شهر ما آباد و دچار توسعه شود دقت کنیم که چه کسانی را برای شورای شهر انتخاب می کنیم.
از من بهتر و تاثیرگذار تر و متخصص تر بسیار هست اما مناسفانه دیدگاه ها بد است عدم آگاهی نیز هست مثلا من خوشحال هستم از فلان طایفه دو نفر یا سه نفر در شورای شهر وجود دارد اما این خوشحالی مقطعی و مسکن است اما دقت نمی کنیم این نگاه طایفه ای بعدها چه اشکالی به شهر یاسوج خواهد زد.
در خصوص بحث انتخاب رئیس شورای شهر و انتخاب شهردار مسائلی وجود داشت بعد از سال دوم اقای آشنا رئیس شدند و اکبری نائب ریس شدند عده ای اعتقاد دادشتند زد و بندهایی در این ماجرا بود و اول چه کسی رئیس و دوم چه کسی رئیس شود؟
من واقعا خوشحال می شدم اگر پشت بند این همه مهره چینی ها یک فکری سیاسی باشد اما متاسفانه همچین چیزی نیست زمانی که تیم اکثریت بسته شد مکتوب نوشته شد رئیس سال اول و سال دوم و سال سوم تا سال های آخر چه کسی باشد و تا سال چهارم نگین تاجی و امثال نگین تاجی که در اقلیت هستند هیچ جایی نداشته باشند و در هیچ کمیسیونی نباشند.
من کاری ندارم فقط می گوییم در کمیسیون های تخصصی خدمات ارائه داده شود اما تغییر و تحولات در شورای شهر طبیعی است اقای آشنا دراکثریت هستند و اقای اکبری در گروه اقلیت هستند اینها بر اساس همان توافق نامه ها و قراردادهایی که از گذشته انچام شده است اتفاقا نیفتاده است.
تیم اکثریت عوض شد به صورت کلی قطعا در هر سال هیئت رئیس نیز تغییر خواهد کرد.
شناسنامه ۱۰۰-در خصوص بحث انتخاب شهردار یاسوج به عنوان شهردار مرکز استان به فردی که اهل چانه زنی بیشتری باشد انتخاب شود و شاید شهردار جدید خیلی انتخاب مناسبی برای شهر یاسوج نبوده است ؟ چطور شد ایشان انتخاب شدند ایا واقعا شهر یاسوج به شهردار با رویکردهای اقای جاوید بهتر بود یا فردی دانشگاهی؟
من کاری به اسم ندارم اعتقاد دارم چه کسی می تواند کار انجام دهد همان طوری که در سال اول شورا پیشنهاد شهردار شدن من را دادند و نپذیرفتم این را با علم و و آگاهی که داشتم نپذیرفتم چون که اعتقاد داشتم شهردار یاسوج باید کسی باشد که بتواند شهر را از این انسداد ها خارج کند در هر دوره مدیریت شهری کارهای متفاوتی انجام شد کم یا زیاد کار شد.
به نوعی هر شهردار یک رویکرد داشت برخی در پارک ، خدمات ، پسماند ، یا سیما و منظر بود زمانی که شهر یاسوج می خواهد مدیریت به خود بگیرد باید کسی باشد که شهر را کامل بشناسد بافت های شهر و توسعه شهر را بشناسد سابقه کار قوی داشته باشد بخش عمده ای از انتخاب شهردار تجربه است.
دانشگاهی لازم است دیدگاه لازم است و باید بینش مدیریت هم داشته باشد امیدواریم در دوره اقای مقدم شهر توسعه پیدا کند ما به مردم قول دادیم در شهر اتقاقات خوب رخ دهد اگر این اتفاق نیفتد اولین کسانی که در افکار مردم محاکمه می شود اعضای شورای شهر است باید اعضای شورای شهر و شهردار تلاش کنند شهری در شان مردم داشته باشیم.
شناسنامه ۱۰۰-یکی از انتقادات به شهرداری یاسوج این است که هنوز پروژه های بزرگ عمرانی که می تواند برای شهر مناسب باشد وجود ندارد و یا پروژه های قبل هنوز مانده اند آیا برنامه هایی برای آینده دارید؟
یکی از مشکلاتی که شهرداری ها به ویژه شهر یاسوج دارد بحث نیروهای مازاد است وقتی شورا مانع توسعه است یعنی به جای اینکه کار کند نیرو به شهرداری منتقل می کنم شهرداری یاسوج ۱۴۰۰ نیرو دارد ما ماهیانه بالغ بر ۴ میلیارد تومان دستمزد می دهیم شهری که درآمدی ندارد شهری که درآمدش فقط پروانه یا کمسیون ماده ۱۰۰ است چطور می تواند شهری را که به شدت در حال توسعه است بتوان ساماندهی کرد حتی اگر بخشی از شهر را توسعه دهیم نمود نخواهد داشت.
پروژه های بزرگی تعریف شد پروژه مانند ۴۵ متری شرف آباد و پل های سوم و چهارم است اتفاقات خوبی می افتد که به زمان نیاز دارد چند وقت آینده در حوزه های توسعه شهری دچار اتقاقات خوبی خواهیم شد به ویژه در بحث بازافرینی شهری که کارهایی در حال انجام است.
شناسنامه ۱۰۰-پل چهارم بشار زمان طولانی به خود اختصاص داده است دور نمای پل چه زمانی افتتاح می شود و ادامه این پل ایا باعث نمی شود ترافیک در مکانی دیگر مثلا میدان آریوبرزن ایجاد شود؟ پل سوم نیز ترافیکش را روی میدان آریوبرزن می اندازد اگر ترافیک به این منطقه منتقل شود ایا مشکل جدی در این منطقه ایجاد نمی شود؟
عملا وقتی یک پروژه عظیم می خواهد در یک شهر ایجاد شود یک افق دارد پل چهارم بشار نیز عرشه های آن در حال نصب است در بخشی از زمان پول تزریق نشد پیمانکار ما خوب است و پول هایی از محل های توسعه توسط مدیریت برنامه ریزی اختصاص داده شد.
در خصوص ادامه پل ما معارض هایی در ادامه پل داریم در حد فاصل بین مجموعه فرهنگی رفاهی و مجموعه واحدهای مسکونی در حوزه شهر یاسوج داریم که اداره مسکن می گوید تحت تملک انها است و بخشی دیگر نیز وارد اراضی می شویم که در واقع مالک ها هستند با آنها صحبت کردیم و تفاهم ها انجام شده است مسیر اینگونه نیست که به سمت میدان آریوبزرن بچرخد ادامه خواهد داشت و از طرح تفضیلی شهر و حدود خارج می شود و به خروجی شهر یاسوج منتقل می شود.
اما اگر قرار باشد که این مسیر به میدان آریوبرزن منتقل شود قطعا اشکالی ایجاد می شود هدف از تعریف این پروژه ها خارج شدن از این ترافیک هاست این می طلبد پل را از خروجی یاسوج به سمت شیراز ببریم.
در خصوص پل سوم نیز بله اکنون اشکالی که وجود دارد ادامه کار است من مشاور عمرانی استاندارهستم جلسات مختلفی برگزار شد با مالکان صحبت کردیم کارشناسان آمدند و دو مسیر مشخص شد اول اینکه به صورت مستقیم ادامه پیدا کند در محل کمربندی یاسوج مختار اتصال داشته باشد و اگر در این مسیر مشکلاتی ایجاد شود مسیر دوم نیز مشخص می شود که در طرح توسعه یاسوج حتما اتفاق می افتد اگر این اتفاق نیفتد قطعا دچار انسداد خواهیم شد.
شناسنامه ۱۰۰-در خصوص خیابان جمهوری نیز معارضاتی وجود داشت همچنان هستند یا حل شده است؟
در بحث خیابان جمهوری پروژه رویکرد دولت در بحث باز آفرینی بود که قرار شد مبلغی سازمان مسکن از محل بازآفرینی برای گشایش معبر جمهوری در نظر بگیرد و بخشی از آن نیز قرار بود شهرداری بر عهده بگیرد در عین حال که نزدیک به ۴ میلیارد تومان تخصیص دادیم اما اشکالی که وجود داشت این بود که ما در این مسیر با توجه به عدم دسترسی به منابع مالی قوی ملکی که که قبل از عید به ما می گفتند متری ۷ میلیون تومان اکنون می گویند متری ۲۰ میلیون تومان.
دو مقوله پشت این قضیه است یا دچار تورم شده ایم و یا عملا دلال هایی وجود دارد، با توجه به اینکه دلال هایی هستند که زمین می خرند و زمین می فروشند باعث می شود در بحث توسعه شهری دچار مشکل شویم اما رویکردی که داریم توسعه خیابان جمهوری است از محل بازآفرینی هم پول گذاشتیم شهرداری مجری طرح است و قرار است از طریق واحد حقوقی با مالکان جلساتی برگزار شود که جلساتی نیز برگزار شد و در حال خرید املاک هستند.
شناسنامه ۱۰۰-شما هنگام ورود به انتخابات شعارهایی دادید تا امروز چقدر به این شعاری که دادید عمل کردید؟
هر کس با یک نگاه وارد انتخابات می شود و من از روز اول با نگاه تخصص گرایی؛ اعتقاد من بر این است که در لایههای مختلف شهر باید نیروی متخصص و تخصص گرا باشد باید در تصمیمگیری و تصمیمسازی متخصص باشد و با دیدگاه تخصصگرایی ما به مسائل نگاه کنیم.
با این نگاه و با این دیدگاه مردم به ما رای دادند به ما اعتماد کردند و اکنون به عنوان خدمتگزار در شورای شهر فعالیت میکنیم البته محدودیت هایی هم وجود دارد چون که شهر ما شهری توسعه نیافته است افرادی که در درون شورا قرار میگیرند به جای اینکه به دنبال همگرایی باشند به دنبال واگرایی هستند مثلا اگر قرار است آقای نگین تاجی کاری انجام دهد به جای اینکه همکاری کنند چوب لای چرخ می کنند این یک اشکال است و این یک سری محدودیت است البته محدودیت ها را باید بشناسیم و به نوعی مدیریت کنیم البته فرصت کم است و ما به جای اینکه به سمت توسعه و کارهای عمرانی برویم باید بخشی از انرژی مان را در جهت اکثریت و اقلیت ها بگذارید این موضوع بخشی از انرژی ما را می گیرد و این موضوع در شهر هایی که توسعه نیافته است بیشتر ملموس است در شهر یاسوج نیز مانند دیگر شهرهای توسعه نیافته این موضوع هست باعث می شود بخشی از انرژی ما گرفته شود سال اول عمداً به ما کمیسیون غیر مرتبط پیشنهاد بدهند مثلاً به من کمیسیون برنامه بودجه می دادند و من می گفتم کمیسیون عمران و برای اینکه نگین تاجی بایکوت شود نمی دادند.
خدا کمک کرد تلاش کردیم به نوعی در حوزهها و محلهای بازآفرینی شهری تدبیر به خرج دادیم به کمک سازمان مسکن و فرماندار کارهایی رخ داد در بخش باز آفرینی شهر پارک چشمه نباتی را ۳ و نیم هکتار با رویکرد پدافند غیر عامل طراحی کردیم اکنون با مبلغ ۳ میلیارد و نیم مناقصه آن در حال واگذاری به پیمانکار است که به عنوان یک پارک اسکان در شهر یاسوج ببینیم چرا که اگر سیل و زلزله و سایر وقایع بحرانی رخ دهد جایی که مردم را اسکان دهیم نداریم.
این شد که چشمه نباتی مورد توافق قرار گرفت و از محل بازآفرینی در حال اجرا است موضوع بعدی مرکز محله دولت آباد است اولین مرکز محله شهر یاسوج است پارک اکبرآباد است و آسفالت هایی ناکارآمدی که وجود دارد در حال آسفالت است، پروژه دیگری داریم کار می کنیم پروژه ای که حتی از سوی شورای شهر مورد هجمه قرار گرفت علارغم اینکه می دانستند این کار برای شهر نیاز است اما چون که من داشتم این موضوع را پیگیری می کردم مخالفت می کردند این پروژه اگر اجرا شود شهر را از حیث معماری و شهرسازی تکان اساسی می داد و سیما و منظر شهر را قطعا ارتقا می دهیم.
در این پروژه در بین خیابان های مختلف خیابان طالقانی را انتخاب کردیم بین چهار راه سبزی فروشی و ولی عصر است که این مسیر را با طرح پیاده محور در بحث بازآفرینی آوردیم کف سازی، بدنه سازی، محل عبور چیزی مثل بلادیان گچساران اما خیلی اصولی تر و معماری و شهرسازی تر بود این کار را می خواستیم انجام دهیم.
در شورا تصویب شد در فرمانداری تصویب شد متاسفانه کسبه معترض هستند و برای اینکه این طرح اجرا نشود اعضای شورای شهر کارهایی انجام می دهند این موضوع را قطعا اعلام می کنم طرح مشاور اماده شده است ۴ میلیارد تومان پول اجرا مصوب شد و قرار بود اقای امیری معاون رئییس جمهور این را افتتاح کند که مانع شدند و هنوز در شورای ترافیک در حال چکش کاری است که اگر اجرا شود به عنوان یک طرح پیاده محور و پیاده مدار در یاسوج خواهد بود.
این را بدانید اشکالی که در شهر یاسوج وجود دارد این است که در شهر فقط بافت تجاری مسکونی دارید مکانی که پیاده محور باشد وجود دارد این می طلبد که تلاش هایی شود این قول را به مردم دادم.
بحث المان های شهری است چهار نقطه شهر یاسوج را قصد داریم به مسابقه بگذاریم یکی میدان هفت تیر است حس می کنیم المانی که در این میدان است باید جمع شود چون که ارتباط منطقی با مردم و اجتماع برقرار نمی کند و برای هر کدام تحلیل علمی داریم که چرا باید جمع شود.
در حد فاصل بین دو پل اول و دوم به عنوان ورودی شهر باید المان طراحی شود میدان ساعت تنظیم شود جای دیگر به عنوان میدان شهدای نیروی انتظامی نام گذاری شود و میدان ساعت برگردد، المان ورودی یاسوج به سمت پلیس راه قدیم را به مسابقه می گذاریم، مسابقه ای در خصوص تندیس های شهر یاسوج برگزار شد که 180 طرح از کل کشور ارسال شد ۷ طرح برگزیده شد و تندیس ها در حال اجرا شدن است.
اقداماتی در حال انجام است که بتوانیم موثر باشیم یکی از دستاوردهای ما این است که کمیسیون معماری و منظر شهری را ایجاد کردیم نیروهای متخصص در آن است کارها کارشناسی می شود طرح ها در این کمیسیون تصویب می شود هنوز برای رسیدن به شهری که در شان مردم باشد خیلی فاصله داریم.
انتهای پیام/
برچسب ها :ایران ، کهگیلویه و بویراحمد ، گچساران ، گچساران نیوز ، نفت و گاز
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0