کد خبر : 52641
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 - 14:31

تنها ۲ شهرستان در وضعیت سفید نیستند/بیش از ۸۰ درصد بیماران کرونایی استان بهبود پیدا کردند

تنها ۲ شهرستان در وضعیت سفید نیستند/بیش از ۸۰ درصد بیماران کرونایی استان بهبود پیدا کردند

[ad_1] معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه، در خصوص آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان گفت: با رفع محدودیت ها، اپیدمی در کشور روند افزایشی  پیدا کرده و روند مثبت شدن ارزمایش ها در کشور هر روز بالای ۲ هزار نفر است.   محمد

[ad_1]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه، در خصوص آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان گفت: با رفع محدودیت ها، اپیدمی در کشور روند افزایشی  پیدا کرده و روند مثبت شدن ارزمایش ها در کشور هر روز بالای ۲ هزار نفر است.

 

محمد مهدی بانشی عنوان کرد: ما نیز این خطر را احساس کردیم که با بازگشایی ها این روند در استان افزایشی باشد، احساس خطر دیگری نیز وجود داشت اینکه در خوزستان که منطقه گرمی است اما روند افزایشی بوده و ما نگران مناطق گرمسیری استان نیز بودیم که چنین اتفاقی رخ دهد، اما خوشبختانه با بررسی هایی که در استان انجام شده است مشاهده کردیم که در چهار هفته اخیر میانگین بیماران ما نسبت به چهار هفته قبل نه تنها افزایش نداشته بلکه از روزی به صورت متوسط ۱۱ تا به روزی ۶ بیمار کاهش داشته ایم.
 
 
 
بانشی با بیان اینکه یکی از شاخص های خوبی که در استان داشتیم شاخص های مرگ و میر بود، گفت: با توجه به اینکه نزدیک به ۶ درصد افرادی که مبتلا می شوند فوت می کنند در استان ما اگر در نظر می گیریم که از ۶۰۰ فردی که مبتلا هستند ۶ درصد شان فوت می کرد چیزی قریب به ۵۰ فوتی باید داشته باشیم هر چند که مرگ حتی یک نفر هم نا خوش آیند است اما خوشبختانه تعدادی فوتی های استان بسیار کمتر از میانگین کشوری بوده و فقط ۹ فوتی داشتیم.
 
 
وی افزود: نگرانی در خصوص مسافرانی که وارد استان می شوند وجود دارد، تاکید می کنیم که همه فعالیت ها را می توان انجام داد اما به شرطی که فاصله گذاری هوشمند رعایت شود اگر رعایت کنیم مشکلی پیش نخواهد آمد.
 
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه شهرستان های استان به جز دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه، بقیه شهرستان های ما در وضعیت سفید هستند این دو شهرستان هم کم خطر یعنی زرد هستند و  مرحله قرمز نیستند تلاش می کنیم به وضعیت سفید تبدیل شوند.
 
 
بانشی به وضعیت بیماران کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: از ۶۰۰ بیمار مبتلا به کویید ۱۹ بالای ۸۰ درصد از آن ها بهبودی کامل پیدا کر ده اند اکنون فقط ۶۵ بیمار کرونایی مثبت و فعال داریم و آلوده کننده هستند، بقیه خوب شده اند و سه شهرستان ما نیز فاقد بیمار هستند، ما جز استان هایی هستیم که بیماران کرونایی ما در مراکز بهداشتی و درمانی به صورت سرپایی تشخیص داده می شوند یعنی بالای ۵۰۰ بیمار کرونایی ما اصلا وارد بیمارستان نشدند این نکته مهمی است سیستم بهداشتی ما غربالگری بسیار قوی دارد.
 
 
انتهای پیام/



[ad_2]

لینک منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.